تجهیزات و رادار‌های هواشناسی بومی سازی می‌شود

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴:۰۰ 5 سال پیش

رئیس سازمان هواشناسی:

تجهیزات و رادار‌های هواشناسی بومی سازی می‌شود

عصر سفر- تاج‌بخش گفت: تمامی تجهیزات رادار‌ها در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و نیرو‌های داخلی بومی سازی می‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سحر تاج‌بخش رئیس سازمان هواشناسی در مراسم امضای  تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه به منظور دستورات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از توان و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی با همکاری معاونت ریاست جمهوری در حوزه فناوری تمامی تجهیزات و رادارهای خود را از داخل کشور تهیه می‌کنیم.

رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: در گذشته به ویژه در حوزه فناوری تمامی تجهیزات از طریق شرکت‌های خارجی تهیه می‌شد اما با برگزاری جلسات متعدد از طریق کارشناسان علمی و فناوری توانستیم چند سند در حوزه تولید تجهیزات منعقد کنیم.

تاب بخش اظهار کرد: افزایش پیش بینی استفاده از سخت افزارها در حوزه  هوانوردی و همچنین تهیه تجهیزات باند برای نشست و برخواست هواپیماها به طور کامل از طریق شرکت‌های دانش بنیان داخلی تهیه می‌شود.

او اظهار کرد: در این بخش سعی کرده‌ایم به هیچ عنوان به کشورهای خارجی وابسته نباشیم و تمامی تجهیزات خود را از طریق توان شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ ها تهیه کنیم.

شهر هوشمند با همت استارت‌آپ‌ها رقم می‌خورد
در ادامه این برنامه سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان زیست بوم است و ما باید بتوانیم این زیست بوم را به مرحله اجرایی برسانیم گفت: زیست بوم تنها از طریق همدلی اجرا می‌شود.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در سازمان هواشناسی تجهیزات و رادارها با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین می‌شود گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و توان نیروهای داخلی توانستیم تمامی نرم افزارها و رادارها را که در گذشته از طریق شرکت‌های خارجی تأمین می‌شد را بومی سازی کنیم.

ستاری اظهار کرد: این تجهیزاتی که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده با شرکت‌های خارجی قابل رقابت است و تمامی سرویس‌هایی که تجهیزات در گذشته ارائه می‌کرد با استفاده از همین توان داخلی قابل ارائه است.

او اظهار کرد: در حوزه سازمان راهداری هم با استفاده از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان سعی خواهیم کرد بارنامه ها را به صورت الکترونیک ارائه کنیم.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری به امضای تفاهم‌نامه درباره شهر هوشمند هم اشاره کرد و گفت: آینده شهرها از طریق هوشمندسازی رقم می‌خورد و ما می‌توانیم استارت‌آپ‌های داخلی در این مسیر حرکت کنیم.

ستاری اظهار کرد: اتفاق خوبی در این حوزه‌ها رقم خورده و ما با گسترش پارک فناوری شهر پردیس خواهیم توانست فناوری را در این بخش توسعه دهیم.

او اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استقرار آن‌ها در این بخش کمک بسیار زیادی به بومی سازی در این بخش می‌کند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد: باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها بتوانیم موانع پیش‌روی این حوزه را برداریم.