۹۰ درصد جابه‌جایی بار و مسافر توسط راهداری کشور

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰:۰۰ 5 سال پیش

۹۰ درصد جابه‌جایی بار و مسافر توسط راهداری کشور

عصر سفر- معاون توسعه، ‌مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرد که 90 درصد جابه‌جایی بار و مسافر در راه‌های کشور توسط ناوگان حمل و نقل تحت پوشش این سازمان انجام می‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، محمد تیموری روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه زیر ساخت‌های مرتبط با حمل و نقل ریلی و هوایی گسترش نداشته ، امروز بیشترین حجم انتقال بار و مسافر برعهده ناوگان راهداری کشور است .

وی ادامه داد: اکنون در بخش حمل و نقل  کشور بیش از 600 هزار راننده حرفه‌ای دارای کارت هوشمند بوده و بیش از 460 هزار  خودرو در ناوگان حمل و نقل در قالب 300 شرکت حمل و نقل بار و مسافر عهده‌دار جابه جایی کالا و مسافر در راه‌های کشور هستند.

معاون سازمان راهداری کشور  با اشاره به اینکه فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در 2 بخش تعریف شده، ‌گفت: در بخش نگهداری راه‌ها، 217 هزار کیلومتر راه در کشور داریم که ایمن‌سازی آنها انجام میشود. 

تیموری، ارزش ریالی راه‌های کشور را بیش از500 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نگهداری از این سرمایه‌های ملی بر عهده سازمان راهداری در سراسر کشور است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان داشت: در تمام ایام سال و در همه حوادث غیر مترقبه کشور، سازمان راهداری در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات لازم را به مسافران و گردشگران ‌ارائه می‌دهد.

به گفته وی، ‌امسال همزمان با بارش‌های فروردین ماه بیش از 15 هزار کیلومتر ابنیه و راه‌ها کشور آسیب دید که در این ایام نیروهای راهداری برای رفع  خرابی‌ها تلاش‌های فراوانی انجام دادند.

تیموری با اشاره به اهمیت ترانزیتی راه های استان البرز خاطرنشان کرد: راه‌های این  استان برای کشور از اهمیت بالایی برخودار هستند و اگر مشکلی  در این  راه‌ها به وجود بیاید، تاثیر آن کشوری است.

وی بیان داشت: بیشترین کمک‌ها در بحث نوسازی ماشین آلات و تجهیزات راهداری به استان البرز شده به طوری که سال گذشته هشت برابر اعتبارات استانی به راهداری البرز اختصاص یافت.

در این آیین از خدمات 2 ساله مهرداد جهانی قدردانی و گودرز محمودی به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز معرفی شد.

استان البرز دارای یک هزارو450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است.