انتقال ۴۸۰ هزار زائر به مرزها از طریق اتوبوس‌های پایانه‌های مسافربری

پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴:۰۰ 5 سال پیش

انتقال ۴۸۰ هزار زائر به مرزها از طریق اتوبوس‌های پایانه‌های مسافربری

عصر سفر- مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری از انتقال 480 هزار زائر به مرزها از طریق اتوبوس‌های پایانه‌های مسافربری خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، داریوش باقر جوان که با رادیو اربعین گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: از روز اول تاکنون با 8 هزار اتوبوسی که در این طرح شرکت دارند، 13 هزار و 800 سرویس انجام شده و مجموعا 480 هزار نفر از زائران به مرزها منتقل شدند و در حال عزیمت به کشور عراق و عتبات عالیات هستند.

وی با اذعان به اینکه روز گذشته (چهارشنبه) با کمبود اتوبوس در پایانه‌های استان تهران به ویژه در پایانه غرب و سپس پایانه جنوب مواجه بودیم، گفت: از روز اول تاکنون با 8 هزار اتوبوسی که در این طرح شرکت دارند، 13 هزار و 800 سرویس انجام شده و مجموعا 480 هزار نفر از زائران به مرزها منتقل شدند و در حال عزیمت به کشور عراق و عتبات عالیات هستند.

باقرجوان اظهار کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که اتوبوس‌ها زائران را به مقصد رسانده‌اند و در حال بازگشت هستند و ظرف امشب و فردا صبح به پایانه‌های مسافربری می‌رسند و سرویس‌های فوق العاده ایجاد خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با اشاره به کاروان‌های زیارتی و درخواست برای اتوبوس گفت: ما نمی‌توانیم پاسخگوی کاروان‌ها نباشیم و از طرفی افرادی هم که به صورت جمعی سفر می‌کنند باید تقاضایشان در نظر گرفته شود و در کنار این برای زائرانی هم که به صورت انفرادی تردد می‌کنند، حتما برنامه ریزی می‌شود.

وی متذکر شد: با افزایش تقاضا، ورود و خروج زائران به پنج برابر وضعیت سال گذشته رسیده و این برنامه ریزی را سخت‌تر می‌کند؛ ولی با این وجود تمام استان‌ها پای کار هستند و مشکلاتی هم که وجود دارد در حال برطرف کردن هستیم.

باقرجوان ضمن توصیه به زائرانی که قصد سفر به صورت دسته‌جمعی را دارند و یا کاروان‌ها مبنی بر اینکه از پایانه‌های مسافری تردد کنند، تصریح کرد: به ما بعضا گزارش داده می‌شود که اتوبوس‌هایی به صورت مجزا از شرکت حمل و نقل وارد می‌شوند و با این عزیزان وارد قرارداد می‌شوند. زائران هم مجبور می‌شوند مبالغی را بپردازند که این اصلا مورد تائید ما نیست. بنابراین حتما از طریق پایانه‌های مسافری اقدام کنند.