رگبار و وزش باد شدید مهمان موقت برخی از نقاط کشور

پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰:۰۰ 5 سال پیش

رگبار و وزش باد شدید مهمان موقت برخی از نقاط کشور

عصر سفر- کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: طبق پیش بینی های انجام شده رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و موقت را در سواحل شمالی، برخی مناطق جنوبی، شرق، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی کشور در سه روز آینده خواهیم داشت.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، کبری رفیعی روز پنجشنبه افزود: با توجه به شروع بارش ها که از دیشب در سواحل شمالی کشور شروع شده است، امروز نیز ادامه بارش ها را در این سواحل خواهیم داشت که البته کاهش نسبی دما و وزش باد برای این مناطق را به دنبال خواهد داشت، ضمن اینکه امروز در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم بارش های پراکنده رخ می دهد.

وی بیان کرد: دریای خزر امروز مواج خواهد شد و فردا جمعه  افزایش نسبی دما در سواحل شمالی کشور خواهیم داشت اما از بعدازظهر شنبه و طی روز یکشنبه با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی روی دریای خزر، مجدد بارش ها همراه با وزش در سواحل شمالی شروع خواهد شد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: دریای خزر با توجه به این شرایط طی روزهای شنبه و یکشنبه مواج خواهد بود، ضمن اینکه در روز شنبه در برخی از نقاط شمال غرب کشور و غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز و مرکزی نیز رگبار و رعد و برق رخ می دهد که گاهی با وزش باد شدید موقت همراه خواهد بود.

رفیعی گفت: همچنین در مناطق جنوبی کشور در سه روز آینده به ویژه در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب از جمله در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس رگبار و رعد و برق رخ می دهد که گاهی با وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

وی یادآور شد: امروز در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی شده است که گاهی سبب گرد و خاک در این منطقه خواهد شد.

هوای تهران دو درجه خنک خواهد شد

این کارشناس گفت: تهران امروز پدیده خاصی نخواهد داشت، آسمان صاف تا قسمتی ابری است البته گاهی وزش باد را خواهیم داشت، حداکثر دما امروز در تهران 28 درجه خواهد شد که نسبت به دیروز دو درجه کاهش خواهد یافت و حداقل دما در فردا 17 درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: خنک ترین مرکز استان برای امروز صبح شهرکرد گزارش شده که حداقل دما در این شهر به 5 درجه بالای صفر رسید و زنجان و همدان با 7 درجه، کرمان، اراک و بیرجند از مراکزی بودند که امروز صبح دمای حداقل  9 درجه بالای صفر را تجربه کردند، در حالی که گرمترین مرکز استان در روز گذشته، اهواز بوده با دمای حداکثر  41 درجه بالای صفر، بعد از  این استان، بوشهر، بندرعباس و قم دمای 35 درجه بالای صفر را داشتند.