صدور مجوز هزار و ۳۸۵ پرواز اربعین

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳:۰۰ 5 سال پیش

سخنگوی سازمان هواپیمایی مطرح کرد:

صدور مجوز هزار و ۳۸۵ پرواز اربعین

مسافران به بهانه ارزان‌فروشی از سایت‌های غیر مجاز خریداری نکنند

عصر سفر- جعفرزاده گفت: پرواز‌های فوق‌العاده اربعین از 20 مهر ماه آغاز می‌شود و تاکنون هزار و 385 مجوز پرواز صادر شده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه تا به امروز برای پرواز‌های اربعین 1385 مجوز صادر شده است گفت: پرواز‌ها توسط 12 شرکت هواپیمایی و از 11 فرودگاه کشور انجام می‌شود.

او با بیان اینکه پرواز‌های برنامه‌ای به صورت عادی در حال انجام است گفت: پرواز‌های فوق‌العاده شرکت‌های هواپیمایی برای ایام اربعین از 20 تا 30 مهر ماه بوده که با نرخ مصوب 2 میلیون و 200 هزار تومان به فروش رسیده است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه برخی از پرواز‌های فوق‌العاده تهران به نجف در فرودگاه امام خمینی (ره) از دو روز قبل انجام شده است گفت: تنها پرواز العراقیه در فرودگاه امام خمینی (ره) از ترمینال سلام انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پیش فروش بلیت‌های اربعین از اوایل مهر ماه آغاز شده است گفت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی مطابق با مجوز‌های پروازی خود پیش فروش‌ها را در روز‌های مختلف برای مسافران عرضه کرده‌اند و هم اکنون پرواز‌های روز‌های منتهی به اربعین در بازه زمانی 27 تا 30 مهر ماه کمیاب شده و تنها در برخی از دفاتر بلیت‌ها موجود است.

او یادآور شد: بر اساس نوع تقاضای زائرین در ایام مختلف بلیت‌ها ممکن است در دفاتر و یا سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی عرضه شود.

جعفرزاده با اشاره به اینکه لیست تمامی مراکز مجاز فروش بلیت پرواز‌های اربعین اعلام شده است گفت: تنها سایت‌های خود شرکت‌های هواپیمایی مجاز به فروش اینترنتی هستند و مسافران سعی کنند به هیچ عنوان بلیت‌ها را از سایت‌های فروش غیر معتبر خریداری نکنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: شرکت‌های هواپیمایی در این ایام باید بر نحوه پاسخگویی روسای ایستگاه‌ها نظارت کاملی داشته باشند و هر گونه تغییر حتی جزئی را در اولین فرصت به مسافران اطلاع دهند.

او افزود: مسافران به هیچ عنوان بلیت‌های ایام اربعین را از مراکز غیر مجاز خریداری نکنند و هر گونه تخلف و یا گران فروشی را به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند.

جعفرزاده تأکید کرد: در صورت درخواست شرکت‌های هواپیمایی امکان مجوز پرواز‌های فوق‌العاده برای اربعین وجود دارد، اما تاکنون هزار و 385 مجوز پرواز صادر شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: مسافران در هنگام خرید بلیت حتما صندلی پرواز، قیمت بلیت و شرکت هواپیمایی را بر روی بلیت خود مشاهده کنند و از خرید بلیت‌های غیر مجاز و یا نامعتبر خودداری کنند.

او اظهار کرد: مسافران به بهانه بلیت‌های ارزان از آژانس‌هاو یا دفاتر غیر مجاز بلیت را خریداری نکنند و برای خرید بلیت غیر حضوری هم حتما به سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند.