بالغ بر ۲ میلیون و ۴۵۹ هزار زائر اربعین از مرز خارج شدند

يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲:۰۰ 5 سال پیش

رئیس سازمان حج و زیارت :

بالغ بر ۲ میلیون و ۴۵۹ هزار زائر اربعین از مرز خارج شدند

عصر سفر- رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تا کنون بیش از 2 میلیون و 459 هزار زائر اربعین از 4 مرز زمینی کشور به مقصد کربلا و نجف اشرف خارج شدند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایلنا، علی‌رضا رشیدیان با بیان این مطلب افزود : این جمعیت از ابتدای ماه صفر تا کنون است.

وی عنوان کرد: از این تعداد، از ابتدای ماه صفر 73 هزار زائر نیز از طریق مرز هوایی عازم عتبات شده‌اند.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر حجم گسترده از زائران راهی مرزها و از آنجا عازم عتبات شده اند ، گفت : همچنان هم مرزها با ازدحام مواجه است چنانکه فقط بیش از یک میلیون و 376 هزار 900 زائر از طریق مرز مهران وارد عراق شده اند.

وی افزود : بعد از مهران بیشترین جمعیت زائر خروجی با رقم 645 هزار و 987 نفر مربوط به مرز شلمچه و نیز مرز چذابه با 279 هزار و 280 زائر می باشد.

وی عنوان کرد : از مرز خسروی نیز تا کنون 112 هزار و 426 زائر ایرانی به مقصد عتبات خارج شده اند.

رشیدیان افزود : از کل این زائران تا کنون بالغ بر 580 هزار نفر نیز به کشور بازگشته اند که با رقم زائران بازگشتی از طریق هوایی به تعداد 608 هزار و 400 نفر می ر سند.

رشیدیان با بیان اینکه امسال اقبال زائران ایرانی به زیارت اربعین رشد چشمگیری داشته است ، گفت : سال گذشته حدود دو میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند و رقمی بیش از دو میلیون نفر از کشورمان به سفر اربعین رفتند.

وی عنوان کرد : اما امسال تا کنون بالغ بر 3 میلیون و 54 هزار و 746 نفر در سامانه ثبت نام کرده اند.

به گفته وی، از این تعداد یک میلیون و 934 هزار و 247 نفر مرد و یک میلیون و 120 هزار و 595 نفر دیگر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه طی روزهای باقیمانده تا اربعین آمار ثبت نام و خروج از کشور روند افزایشی دارد، توصیه کرد: زائرانی که به عتبات می روند پس از زیارت سریعتر به کشور بازگردند تا با  مشکلات بازگشت مواجه نشوند.