عرضه بلیت ناوگان اتوبوسرانی در مسیرهای داخلی کاهش نداشته است

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴:۰۰ 5 سال پیش

عرضه بلیت ناوگان اتوبوسرانی در مسیرهای داخلی کاهش نداشته است

عصر سفر- مدیرکل حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: کاهش عرضه بلیت در مسیرهای درون کشور واقعیت ندارد و اتوبوس کافی برای همه مسیرهای داخلی همزمان با طرح اربعین درحال سرویس‌دهی است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، «داریوش باقرجوان» روز دوشنبه در خصوص شکایت برخی از مسافران از گران فروشی بلیت در مسیرهای درون کشور به بهانه اعزام اتوبوس‌ها به سمت مرزها، گفت: مقرر بود در ایام اربعین بتوانیم از توان ناوگان ریلی و قطارهای حومه‌ای و مسیرهای هوایی جایگزین به جای سرویس‌دهی در مسیرهای جاده‌ای استفاده کنیم تا بتوانیم عمده توان خود را در بحث ناوگان اربعین بگذاریم،این اتفاق افتاده است اما امکان دارد کاهش سرویس اتوبوس‌ها در برخی مسیرها این جو روانی را ایجاد کرده باشد که مثلا اتوبوس به مقصد شهرهای شمالی یا مرکز کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کمبود صندلی در مسیرهای داخلی نداریم و تنها صندلی‌ها تجمیع شدند، گفت: برای اینکه بتوانیم مشکل کمبود اتوبوس را کم کنیم ظرفیت‌های خالی را در مسیرهای درون کشور شناسایی و صندلی‌ها را تجمیع کردیم اما کاهش عرضه بلیت نداشتیم.

وی گفت: به دلیل بحث ایمنی از ناوگان درون شهری برای جابجایی زائران اربعین استفاده نمی‌کنیم و ناوگان درون شهری صرفا بین پایانه برکت و پایانه مرزی مهران که مسافتی 8 کیلومتری است تردد دارند.

باقرجوان گفت: هم‌چنین در مسیر مرز مهران تا شهر مهران که مسافتی 18 کیلومتری است نیز اتوبوس‌های درون شهری سرویس دارند و در این مسیر ناگزیر به استفاده از اتوبوس درون شهری هستیم اما در مسافت‌های طولانی و مسیرهای کوهستانی امکان استفاده از این ناوگان نیست.

وی خبر داد که با ایجاد دو کنارگذر در مرز مهران دو ساعت معطلی اتوبوس‌ها کاهش یافته که باعث افزایش 30 درصدی بهره وری اتوبوس‌ها در اربعین امسال می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد که در هر سه مرز شلمچه، چذابه و خسروی اتوبوس‌های برون شهری به همراه رانندگان حرفه‌ای و آشنا به جاده‌ها و مسیرهای طولانی تردد دارند تا شاهد تصادف در ایام اربعین نباشیم.

وی خبر داد که زائران اربعین و مسافران مسیرهای درون کشور در این ایام می‌توانند گزارش گران فروشی احتمالی را به سامانه پیام کوتاه 100041وتلفن گویای 141 اطلاع دهند.

باقرجوان گفت: ضمن اینکه زائران با مراجعه به دفاتر ما در پایانه‌های مرزی  نیز می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند؛ در این صورت به فوریت تشکیل پرونده می‌شود و مبالغ اضافه باید عودت داده شود.