معرفی ۴ مقصد برای سفر در پاییز

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶:۰۰ 5 سال پیش

در فصل پاییز به کجا سفر کنیم؟

معرفی ۴ مقصد برای سفر در پاییز

عصر سفر- پاییز، فصل زیبایی است که علاقمندان بسیاری در میان گردشگران دارد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، رنگ نارنجی و قرمز درختان، نم باران و بوی خاک باران خورده به همراه آب و هوای دلچسب همه و همه پاییز را به یکی از جذاب‌ترین فصل‌ها تبدیل کرده است. خوب است که در این فصل کمی از زندگی و دغدغه‌های آن فاصله بگیریم و دل را به جاده بزنیم تا از زیبایی‌های پاییز لذت ببریم. اما به کجا سفر کنیم؟ با ما همراه باشید تا 4 مقصد گردشگری زیبا و تماشایی را به شما معرفی کنیم.

چابهار

بندر چابهار یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند واقع شده است. این بندر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که تنها راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی به آب‌های آزاد است از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در آن صورت گرفته است. آب و هوای این بندر به دلیل قرارگیری در مسیر بادهای موسمی گرمسیری است و به دلیل نزدیکی به دریای عمان رطوبت نیز دارد. اما گرمای این منطقه به اندازه‌ای نیست که لذت دیدن چابهار را برای شما سخت کند. بهترین زمان برای سفر تور چابهار اواخر تابستان و ماه‌های اول پاییز است که آب و هوای این منطقه خنک و معمولا همراه با وزش باد است که بسیار دلچسب و دلپذیر خواهد بود. بندر چابهار از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیاری نیز برخوردار است که شاید نظیر آن در دنیا یافت نشود که از جمله آن‌ها می‌توان به تالاب لیپار، منطقه حفاظت شده گاندو، کوه‌های مینیاتوری، بندر گواتر، کوه‌های گل افشان و ... اشاره کرد که دیدن هریک از آن‌ها می‌تواند تجربه بی نظیری برای شما باشد.

قشم

جزیره قشم یکی از زیباترین جزیره‌های دنیاست که در تنگه هرمز خلیج‌فارس قرار گرفته است و بزرگترین جزیره در آن منطقه است. این جزیره با 1500 کیلومتر مساحت و طول 135 کیلومتری خود در میان محلی‌ها به جزیره الطویله معروف است. قشم به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد تجاری مکان مناسبی برای خرید کردن است. از این نظر تور قشم می‌تواند یک انتخاب مناسب برای افرادی که قصد خرید کردن دارند باشد. آب و هوای جزیره قشم گرم و بسیار مرطوب است و میانگین دمای سالانه آن 28 درجه سانتی گراد است. بنابراین بهترین زمان برای سفر به قشم فصل‌های سرد سال است که از ماه‌های آبان تا اسفند را شامل می‌شود. نکته‌ای که در مورد این جزیره در اکثر مواقع سال (علی الخصوص تابستان) وجود دارد این است که معمولا صبح تا عصر به دلیل گرمای هوا تمامی مراکز خرید و حتی مغازه‌ها بسته هستند و از عصر تا نیمه‌های شب مشغول به کار خواهند شد. بنابراین می‌تواند صبح تا عصر را در هتل به استراحت بپردازید. این جزیره دارای جاذبه‌های دیدنی وگردشگری بسیاری است که از میان آن‌ها می‌توان دره ستاره‌ها، تنگه چاه کوه، جنگل‌های حرا، جزایر ناز، دره تندیس‌ها، جزیره هرمز، جزیره هنگام و ... را نام برد.

تبریز

شهر تبریز یکی از شهرهای توریستی ایران است که همواره مسافران زیادی راهی این شهر می‌شوند. آب و هوای شهر تبریز به این صورت است که در فصل تابستان دارای هوای گرم و خشک و زمستان‌های سرد است. به طور کل می‌توان این منطقه را منطقه‌ای سردسیری نامید و هرزمان که قصد سفر به این شهر را داشتید حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید. میانگین دمای این شهر در طول سال 11 درجه سانتی گراد می‌باشد. بهترین زمان برای سفر تور تبریز فصل تابستان می‌باشد که آب و هوا در این منطقه متعادل خواهد بود. این شهر از تاریخ غنی و سرشاری برخوردار است که این موضوع باعث شده از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیار برخوردار باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به بازار بزرگ این شهر، مسجد کبود، ارگ تبریز، مسجد جامع تبریز، موزه آذربایجان، مقبره الشعرا، پارک ایل گلی، روستای کندوان، کلیسای استفانوس، پارک کوهستانی عون بن علی و ... اشاره کرد. سوغاتی‌های این شهر نیز بسیار خوشمزه هستند که شیرینی نوقا، قرابیه تبریز، باقلوا، اریس، راحت الحلقوم، شیرینی لطیفه، شیرینی کنجدی، نان زنجبیلی، لبنیات آذربایجان و پنیر لیقوان و عسل سهند از جمله آن‌ها هستند.

وان

اگر می‌خواهید با هزینه‌ای کم به یک کشور خارجی سفر کنید؛ وان یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. تور وان اغلب به صورت زمینی و با قطار و اتوبوس از تهران و تبریز صورت می‌پذیرد که از این رو می‌توانید از دیدنی‌های مسیر نیز استفاده نمایید. این شهر در مرز مشترک ایران و ترکیه قرار گرفته و به همین دلیل نزدیکی به ایران و قیمت‌های مناسب و معقول آن مدت‌هاست مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. آب و هوای وان در بهار و تابستان گرم و خشک و در پاییز و زمستان سرد است. البته این شهر در تمامی فصول می‌تواند میزبان خوبی برای گردشگران باشد. شهر وان از لحاظ جاذبه‌های دیدنی و گردشگری نیز بسیار مناسب است و از جمله جاذبه‌های آن می‌توان به دریاچه وان، کلیسای آختامار، موزه وان، پارک آبی وان و ابشار مرادیه اشاره کرد. یکی دیگر از جاذبه‌ها و نماد شهر وان گربه‌های این شهر هستند که به دلیل رنگ خاص چشمانشان که یکی به رنگ آبی و دیگری زرد هستند معروف شده‌اند.