مسیرهای بازگشت زائران یکطرفه نشده است

پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲:۰۰ 5 سال پیش

مسیرهای بازگشت زائران یکطرفه نشده است

عصر سفر- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که تاکنون مسیرهای بازگشت زائران اربعین یکطرفه نشده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری«عصر سفر» به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای اطراف چهارپایانه مرزی اربعین گفت:‌ حدود سه میلیون زائر به کشور عراق سفرکرده‌اند که بالغ بر 97 درصد این افراد از مرزهای زمینی تردد کرده‌اند و همین موضوع نیز نیازمند یک هماهنگی و عملیات وسیع بود که پلیس با اتخاذ تدابیر مناسب اقدام به مدیریت این افراد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند، گفت: این افراد از طریق راه‌های مواصلاتی در حال بازگشت به شهرهای خود هستند و پلیس برای بازگشت این افراد نیز درآماده‌باش کامل است.

رییس پلیس راهور ناجا در مورد وضعیت ترافیکی جاده‌های اطراف چهارپایانه مرزی اربعین نیز گفت: وضعیت ترافیک در محورهای رفت و برگشت به پایانه‌های مرزی خسروی، شلمچه و چذابه پرحجم اما روان است، در برخی از نقاط محورهای منتهی به مهران نیز شاهد ترافیک نیمه سنگین بازگشت از مهران هستیم که ماموران پلیس با حضور در محل اقدامات خود برای روانسازی ترافیک را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی در مورد اینکه آیا احتمال اعمال محدودیت تردد در برخی از محورهای پرترافیک وجود دارد یا خیر خاطرنشان کرد:‌تاکنون نیازی به یکطرفه کردن مسیری وجود نداشته اما در صورتی که چنین نیازی باشد موضوع از قبل اطلاع‌رسانی شده و مسیر به صورت مقطعی با محدودیت ترافیکی روبه‌رو خواهد شد.

هادیانفر در مورد تصادفات رانندگی نیز گفت: تقریبا 65 درصد حوادث رانندگی مربوط به زائران اربعین در چند روز اخیر ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که منجر به واژگونی خودرو یا انحراف به چپ آن شده است، در همین راستا نیز توصیه ما به زائرانی که با خودروی شخصی به پایانه‌های مرزی رفته‌اند این است که پس از ورود به کشور خواب و استراحت کافی داشته باشند و پس از آن پشت فرمان خودرو بنشینند.