۶۰ درصد عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها پرداخت نشده است

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۰۰ 5 سال پیش

۶۰ درصد عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها پرداخت نشده است

عصر سفر- دبیر کارگروه شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها گفت: هنور 60 درصد افرادی که از آزادراهها عبور کرده‌اند عوارض الکترونیکی خود را پرداخت نکرده‌اند که این ناهماهنگی موجب شده تا روند الحاق آزادراه‌های جدید به این طرح کند شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، با وجود انتظار برای الحاق آزادراه‌های بیشتر به طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، خبری از اجرای این طرح در آزادراه‌های پرتردد و ترافیک نیست.

اکنون در نیمه دوم سال قرار داریم و بهترین زمان است تا برای نیمه نخست سال که تعداد سفرها افزایش می‌یابد آزادراه‌های جدیدی را در برنامه پرداخت عوارض الکترونیکی قرار دهیم.

خدایار خاشع گفت: عدم وصول عوارض آزادراهی موجب شده است که روند الحاق آزادراه‌های جدید به این طرح کند شود.

وی گفت: پس از اجرای این طرح در 4 آزادراه قرار بود 6 آزادراه دیگر به این طرح بپیوندند اما هنور 60 درصد افرادی که از آزادراه‌ها عبور کرده اند عوارض الکترونیکی خود را پرداخت نکرده اند.

خاشع گفت: بخش خصوصی مایل به اجرای این طرح در آزادراه‌هایی که با هزینه خود ساخته، است اما این سوال مطرح است که چه تضمینی وجود دارد تا مردم و مسافران به موقع عوارض الکترونیکی خود را پرداخت کنند؟

خاشع اضافه‌کرد: اجرای این طرح نیاز به قوانین حمایتی دارد؛ بخش خصوصی با وام بانکی و پرداخت هزینه‌های زیادی اقدام به ساخت راه‌ها می‌کند و تنها راه بازگشت سرمایه دریافت به موقع عوارض آزادراهی است.

وی گفت: انتظار این است تا مشابه مصوبه‌ای که برای پرداخت عوارض خودرو به شهرداری وجود دارد، طرحی نیز برای پرداخت عوارض آزادراهی تصویب شود تا با حمایت قانونی از این طرح، تمایل بخش خصوصی برای مشارکت در این طرح افزایش یابد.

وی دلیل عدم اجرای این طرح در آزادراه پردیس را عدم وجود قوانین بالادستی برای بازگشت سرمایه بخش خصوصی دانست و گفت: تردد در آزادراه پردیس در حال افزایش است و ضرورت دارد با اطمینان خاطر بخش خصوصی از پرداخت پول عوارض توسط مردم، هر چه سریعتر این آزادراه به طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی بپوندد.