توقف پرواز‌ها به مقصد عراق تکذیب شد

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶:۰۰ 5 سال پیش

توقف پرواز‌ها به مقصد عراق تکذیب شد

عصر سفر- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: پرواز‌ها به سمت عراق و نجف همچنان برقرار است و تنها به دلیل کاهش تقاضا برخی از شرکت‌ها پروازی ندارند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی به مقصد عراق و نجف همچنان برقرار است گفت: پرواز‌ها به مقصد عراق تنها از سوی برخی از شرکت‌ها آن هم به دلیل نبود مسافر و یا شرایط خاص به مدت محدودی انجام نمی‌شود.

او تاکید کرد: پرواز‌ها همچنان به مقصد نجف در حال انجام است و این موضوع را  تکذیب می‌کنم.

اسعدی سامانی تاکید کرد: هم اکنون تقاضای سفر‌های هوایی به سمت عراق کاهش چشمگیری یافته و این موضوع به دلیل آن است که اخیرا وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تا اطلاع ثانوی از انجام سفر به شهر‌های زیارتی عراق بپرهیزند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هم اکنون تنها برخی از شرکت‌های هواپیمایی پرواز خود را به دلیل شرایط خاص این شرکت‌ها و همچنین به صرفه نبودن انجام پرواز‌ها قطع کرده‌اند افزود: هیچ بخشنامه و یا ابلاغیه‌ای از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن، مبنی بر قطع پرواز‌ها به کشور عراق ارائه نشده است.

همچنین رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره توقف پرواز‌های نجف به مقصد عراق گفت: تا کنون هیچ ابلاغی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر توقف پرواز‌ها به عراق و نجف به شرکت‌های هواپیمایی ارائه نشده است.

گفتنی است امروز اخباری مبنی بر اینکه به دلیل افزایش التهابات داخلی عراق احتمال قطع شدن برخی از پرواز‌ها به مقصد عراق مطرح شد و همچنین برخی از مسافران هم طی تماس‌هایی اعلام کردند که از امروز هیچ پروازی به مقصد نجف و یا بالعکس انجام نشده و تنها برخی از هواپیما‌ها اقدام به بازگرداندن مسافران خود کرده‌اند.

طبق ارزیابی‌های انجام شده آخرین پروازی که به سمت عراق انجام شده بود ساعات 5 و 35 دقیقه از نجف به اصفهان و ساعت 6 و 35 دقیقه از نجف به سمت فرودگاه امام خمینی بوده است.