حضور هیات ایرانی در اولین همایش بین‌المللی شهرهای جهانی صنایع‌دستی

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷:۰۰ 5 سال پیش

حضور هیات ایرانی در اولین همایش بین‌المللی شهرهای جهانی صنایع‌دستی

عصر سفر- هیاتی 19 نفره از ایران به‌عنوان رکورددار شهرهای جهانی صنایع دستی، شب گذشته برای حضور در اولین همایش بین‌المللی شهرداران شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی به چین سفر کردند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از میراث آریا، همایش بین‌المللی شهرداران شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی از 13 تا 18 آبان سال جاری در چین و مالزی برگزار خواهد شد.
این همایش اولین گردهمایی بزرگ 38 شهر جهانی صنایع‌دستی دنیاست که با حضور شهرداران شهرهای جهانی برگزار می‌شود. پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: «در این همایش پنج شهردار از شهرهای جهانی ایران شامل شهرداران شهرهای مریوان، لاله‌جین، میبد، سیرجان و سراوان به نمایندگی از روستای کلپورگان، همچنین 9 هنرمند شاخص حوزه صنایع‌دستی از شهرهای تبریز، اصفهان، مشهد، آباده، میبد، سیرجان، مریوان، لاله‌جین و روستای کلپورگان با همراهی هیاتی چهارنفره از مسوولان معاونت صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حضور می‌یابند.» او افزود: «یکی از برنامه‌های ویژه در مالزی به نمایش گذاشتن لباس سنتی زنان و مردان شهرهای جهانی است که از ایران هم لباس‌های سنتی شهرهای جهانی به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین دو شهردار میبد و سیرجان در همایش مالزی سخنرانی می‌کنند.» اولین همایش بین‌المللی شهرداران شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی از 13 تا 15 آبان در شهر اکسی چین و از 15 تا 18 آبان در شهر کوچین مالزی برگزار خواهد شد.