بن‌بست مذاکرات در سرنوشت شرکت‌های هواپیمایی فرانسه و هلند

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵:۰۰ 5 سال پیش

بن‌بست مذاکرات در سرنوشت شرکت‌های هواپیمایی فرانسه و هلند

عصر سفر- شبکه تلویزیونی «ب.اف.ام» فرانسه از افزایش تنش‌ها بین فرانسه و هلند بر سر سرنوشت گروه هواپیمایی «ایرفرانس _ کی.ال.ام» خبر داد و اعلام کرد که مذاکرات درباره آینده آن به بن‌بست رسیده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، تارنمای این شبکه تلویزیونی امروز(سه‌شنبه)‌ به نقل از منابع نزدیک به ایرفرانس نوشت: روابط بین فرانسه و هلند در این زمینه بسیار بد شده است؛ طرفین در مقابل هم ایستاده‌اند؛ یکی از مدیران شرکت می‌گوید، همه چیز به بن‌بست رسیده زیرا فرانسوی‌ها می‌خواهند گروه «ایرفرانس _ کی.ال.ام» بتواند دو شرکت را بدون مداخله عمومی مدیریت کند اما هلند برای استقلال شرکت هواپیمایی کی.ال.ام(KLM) می‌خواهد وزن این شرکت را حفظ کند.

در تارنمای این شبکه تلویزیونی اعلام شده، هلند در ازای تضمین منافع عمومی این کشور، سرمایه‌گذاری خود را خارج کند.
«ووپکه هوکسترا» وزیر دارایی هلند چند ماه پیش با اعلام خرید پنهانی 12.7درصدی سهام گروه «ایرفرانس _ کی.‌ال.‌ام» گفته بود دولت این کشور تصمیم دارد در نهایت سهمی به اندازه 14.3 درصدی فرانسه در این گروه داشته باشد. او تاکید کرد که دولت هلند با این خرید می‌خواهد به طور مستقیم در تحولات آتی «ایرفرانس _ کی‌ال‌ام» نقش داشته باشد تا بتواند منافع عمومی این کشور را به طور بهینه تضمین کند.

براساس اعلام این رسانه فرانسوی،‌ این یک جنگ پنهانی است که می‌تواند خساراتی به دنبال داشته باشد.

با اعلام خرید پنهانی سهام گروه «ایرفرانس – کی.ال.ام» از سوی هلند، دو کشور اعلام کردند که می‌خواهند با برقراری تعادل در بین سهامداران، نقش دو شرکت و فرودگاه‌های مرتبط به این گروه هواپیمایی را تقویت کنند.
کی.ال.ام بخشی از شرکت هواپیمایی «ایرفرانس_کی.ال.ام» است؛ این شرکت پیش از ادغام در ایرفرانس، هواپیمایی ملی هلند به‌شمار می‌رفت. اما اکنون گروه هواپیمایی تشکیل شده، یک شرکت فرانسوی-هلندی است که تحت قوانین پاریس قرار دارد و پایگاه اصلی آن در نزدیکی فرودگاه «شارل دوگل» پاریس واقع است. این شرکت همچنین بزرگ‌ترین هواپیمایی اروپا به‌شمار می‌رود.

هر دو شرکت یاد شده پس از ادغام، با نشان اختصاصی خود پرواز می‌کنند.