ویتنام نگین گردشگری جنوب شرق آسیا

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳:۰۰ 5 سال پیش

ویتنام نگین گردشگری جنوب شرق آسیا

عصر سفر- جنگ ویتنام آن‌قدر در تاریخ ماندگار شد که ناخودآگاه تا نام این کشور در کنار دریای چین را می‌شنویم یاد آن می‌کنیم.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، ویتنام اکنون کشوری رو به توسعه است و ما در این متن، سفر توریستی از جنوب به شمال این کشور را بررسی می‌کنیم.

از جنگ ویتنام موزه‌ای در شهر سایگون «باقی‌مانده که حکایت از سخت‌کوشی سربازان آن زمان در مقابل آمریکا را دارد. شما در سفربه ویتنام حتماً باید سری به تونل‌های» کوچی بزنید. تونل‌هایی با طول 200 کیلومتر در سه‌طبقه که هر کدام کاربری خود را داشته. تله‌های شکاری و نحوه چیدمان سربازان در مکان‌های مختلف. پس از موزه جنگ و تونل‌های آن دلتای مکونگ یک انرژی خاصی دارد. رودخانه‌ای که از میان پنج کشور می‌گذرد و در این دلتا به پایان می‌رسد. قایق‌های سنتی جذاب و کانال‌های آب در میان درختان خاص و مردم محلی همگی یک روز شما را می‌سازند.

ویتنام یک کشور کشیده در عرض جغرافیایی می‌باشد. پس با یک پرواز یک‌ساعته در سفر به ویتنام شما به بخش تاریخی در میانه نقشه ویتنام و شهرهای «هوی ان» و «هو» می‌رسید.

هوی ان شهر صنایع‌دستی مخصوصاً خیاطی است. شما صبح به خیاط پارچه و اندازه خود را می‌دهید و فردایش خیاط کت‌وشلوار شما را آماده تحویل شما می‌دهد. شهری بسیار توریستی با شب‌های فوق‌العاده. شهر «هو» نیز پایتخت قدیمی کشور ویتنام است و بافت باستانی را در این منطقه از جغرافیای ویتنام به‌راحتی می‌بینید.

منطقه کوهستانی «بنا هیلز» و البته «پل دستان خدا» که با تله کابین باید رفت نیز بخشی از جاذبه‌های میانه کشور ویتنام است.

در آخر برای رسیدن به مهم‌ترین جاذبه گردشگری ویتنام یعنی «خلیج هالونگ بی» باید یک ساعت دیگر به‌سوی شمال ویتنام و پایتخت شلوغ آن یعنی هانوی بروید. گشت خلیج هالونگ بی یک‌شب اقامت بر روی کشتی کروز است همراه با کایاک سواری و پیاده‌روی سبک در میان کوهستان‌ها و البته تجربه‌های ناب چون آشپزی ویتنامی بر روی عرشه کشتی.

بیست‌وچهار ساعتی که با کشتی در خلیج هالونگ بی و در میان صخره‌های سبز آن گشت می‌زنید را هرگز فراموش نخواهید کرد.

شهرهای هوشی مین و هانوی در تسخیر موتورسیکلت‌هاست. موتورسواری گواهینامه نمی‌خواهد اما لحظه‌ای کلاه بر سر نداشتن با برخورد تند پلیس مواجه می‌شود. گشت با موتور هم یکی از جاذبه‌های شهری سفر به ویتنام است.

در فاصله یک و نیم ساعتی از هانوی منطقه زیبای دیگری با نام «نین بین» با چشم‌اندازهای بسیار خاص رودخانه و شالیزار قرار دارد. برنج یکی دیگر از نمادهای کشور ویتنام است. برنج در ویتنام حکم گندم برای ما را دارد. همه‌چیز از برنج درست می‌کنند حتی پوشش آب‌نبات‌های نارگیلی.

از دیگر کارهایی که باید در ویتنام انجام داد خرید بسیار خوب پوشاک و کتانی است فراموش نکنید ویتنام از کشورهای اطراف خود مانند تایلند ارزان‌تر است.