اوراق صکوک تکمیل ترمینال فرودگاه کیش فردا منتشر می‌شود

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶:۰۰ 5 سال پیش

اوراق صکوک تکمیل ترمینال فرودگاه کیش فردا منتشر می‌شود

عصر سفر- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از انتشار اوراق صکوک تکمیل ترمینال فرودگاه کیش در روز دوشنبه خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صبح امروز درباره موضوع یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌‎گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در کیش برگزار شد، گفت: شرایط اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌ها در وضعیت ویژه‌ای قرار دادر و همین فشارها موجب شده تا فرصت‌های خوبی برای رشد اقتصاد بوجود بیاید.

مظفری افزود: ایران کشور بزرگ و با ظرفیتی است. از این رو تلاش خواهد شد در نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌‎گذاری کشور و نمایشگاه بورس فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در اقتصاد کشور بیش از پیش معرفی شد.

وی با اشاره به این که در نمایشگاه مذکور معاون اول و معاون علمی رئیس جمهور و تنی چند از مقالات عالی رتبه کشور حضور خواهد داشت، اضافه کرد: جزیره کیش ظرفیت‌های زیادی برای جذب سرمایه و تحول در اقتصاد کشور دارد و تا سال 1400 بیش از 30 هزار میلیارد تومان پروژه در این منطقه در حال اجرا خواهد بود که این مبلغ یک سوم بودجه عمرانی کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ظرفیت‌های بازار سرمایه در تامین مالی پروژه‌ها ادامه داد: فردا(دوشنبه، 20 آبان) انتشار اوراق صکوک را برای اولین بار به ارزش 3 هزار میلیارد تومان داریم که در راستای تکمیل ترمینال جدید فرودگاه کیش انجام می‌شود. همچنین ضامن این اوراق بانک مسکن بوده و پذیره‌نویسی آن توسط سرمایه‌گذاری بانک مسکن صورت گرفته و عرضه کننده این اوراق نیز کارگزاری بانک مسکن خواهد بود.

مدیر برگزاری کیش اینوکس هم در این نشست با اشاره به این که یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌‎گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی از روز 27 تا 30 آبان ماه جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود، گفت: در سالی که اقتصاد کشور در شرایط خاصی بسر می‌برد، بیش از 270 شرکت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

آرش حمیدیان گفت: این نمایشگاه عمدتا رویدادی محتوامحور خواهد بود و در آن 36 نشست و همایش داخلی و بین‌المللی برگزار خواهد و شد و پیش‌بینی می‌شود امسال رویداد پر بازدیدی، با دستاوردهای خوبی را شاهد باشیم.

رییس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان‌های وزارت امور خارجه هم در این نشست با اشاره به این که رونق اقتصادی یکی از مهمترین اقدام این وزارتخانه می‌باشد، تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های کشور بویژه مناطق آزاد در راستای تحقق این امر بهره ببریم.

کاظم محمدی گفت: در این راستا رایزنی‌های خوبی با سفرا و رایزین‌های خارجی در راستای شناسایی ظرفیت‌های کشور داشته‌ایم و بخشی از محورهای نمایشگاه امسال کیش نیز در این زمینه هستند.

ناظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در این جلسه با بیان این که تجربه دنیا نشان می‌دهد نوآوری عامل رشد اقتصاد است، افزود: اقتصاد نفتی به نوآوری اقتصاد کمک نمی‌کند و مانع آن است. از این رو تحریم‌ها این ظرفیت مناسب را برای کشور تدارک دیده است تا بستر مناسبی برای نوآوری در کشور فراهم شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش هم در این نشست با اشاره به این که مناطق آزاد باید از ظرفیت بالایی بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌ها در راستای رونق اقتصادی بهر‌مند شوند، گفت: علاوه بر اوراق صکوک برنامه‌های دیگری باری استفاده از این ظرفیت‌ها تدارک دیده شده است.

ناصر آخوندی افزود: راه‌اندازی بورس بین‌المللی نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این زمینه است که در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.