ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول چه زمانیست؟

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵:۰۰ 5 سال پیش

ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول چه زمانیست؟

عصر سفر- در واقع سفر به استانبول در هر زمانی از سال که باشد طرفداران ویژه خود را دارد و در طول سال از رونق این شهر زیبا کاسته نمی‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، در واقع نه‌ تنها مسافران خارجی بلکه گردشگران زیادی از سراسر ترکیه نیز به این شهر در طول سال سفرکرده و از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهر لذت می‌برند. یکی از دلایل مهم آمدن هزاران گردشگر از سراسر جهان به این شهر زیبا سواحل بی‌نظیر شهر استانبول هست که تمام فصول ساز زیبایی‌های خود را حفظ کرده است. لذا همین امر استانبول را یکی از شهرهای مهم برای گردشگران کشورهای مختلف من‌جمله ایران کرده است.

سفر به استانبول در فصل‌های مختلف

فصل بهار در استانبول بسیار زیبا و فوق‌العاده است. به‌ طوری‌ که با رویش شکوفه‌ها بر سردرختان و هوای خنک در استانبول هر گردشگری را به وجد می‌آورد و لذت فوق‌العاده‌ای را به مسافران خود می‌بخشد. در واقع فصل بهار بهترین زمین تور زمینی استانبول هست چرا که سفر کردن با اتوبوس و دیدن مناظر مختلف در طول مسیر برای گردشگران ماجراجو می‌تواند خاطرات به‌یادماندنی را به وجود آورد.

در فصل تابستان تورهای لحظه آخری فراوانی از تور استانبول برگزار می‌گردد و معمولاً با وجود بالابودن قیمت پروازها و هتل‌ها  بازهم هتل و پرواز سریعاً پر می‌شود. در واقع با تعطیلی مدارس و رو به گرمی رفتن هوا، تعداد مسافرت‌ها، نه‌تنها استانبول بلکه در سراسر جهان رونق ویژه‌ای پیدا می‌کند.

استانبول با توجه به داشتن دریای زیبای مدیترانه، سفر در فصل تابستان مورد علاقه بسیاری افرادی که دوستدار محیط زیست هست. اما ناگفته نماند که بسیاری از مسافران تور استانبول با شروع فصل پاییز برنامه سفر  به استانبول را برای خود و خانواده خود برنامه‌ریزی می‌کنند. چرا که فصل برگ‌ریزان و خش‌خش برگ‌های زرد پاییزی می‌تواند در کوچه و خیابان‌های استانبول، زیبایی و آرامش خاصی را برای مسافران به وجود  آورد. ناگفته نماند که در فصل زمستان هم استانبول خالی از مسافر نمی‌شود و بازهم طرفداران ویژه خود را حفظ کرده اما نه به‌اندازه مسافران بهار و تابستان. همین امر باعث کاهش نرخ تور استانبول شده است.

در واقع برای افرادی که به دنبال تورهای ارزان استانبول هستند بی‌شک فصل زمستان ارزان‌ترین نرخ‌های تور استانبول ارائه می‌شود چرا که هتل‌ها پر نیستند و قیمت هتل‌ها و همچنین پرواز افت محسوسی پیدا می‌کنند. برای افرادی که از شلوغی و ازدحام مسافران فراری هستند، در واقع اگر می‌توانید با بارش‌های زمستانی و سرما کنار بیایید، زمستان می‌تواند تایم مناسبی برای سفر باشد.