راه‌آهن ایران توسعه‌یافته‌ترین شبکه حمل‌ونقل ریلی آسیای غربی است

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸:۰۰ 5 سال پیش

مدیر بخش مسافری اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها:

راه‌آهن ایران توسعه‌یافته‌ترین شبکه حمل‌ونقل ریلی آسیای غربی است

عصر سفر- مدیر بخش مسافری اتحادیه بین المللی راه آهن ها گفت: ایران پیشرفته ترین کشور آسیای غربی در زمینه توسعه ریلی و راه آهن است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، مارک گیگون صبح امروز در هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده وابسته که توسط اتحادیه بین المللی راه آهن ها(یو آی سی) در تهران در حال برگزاری است، گفت: این کنفرانس به میزبانی راه آهن ایران و مشارکت یو آی سی برگزار می شود.

وی افزود: امروز هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه آینده پس از شش دوره برگزاری در ایتالیا، فرانسه، بلژیک، روسیه، مراکش و اسپانیا برگزار می شود و اولین بار است که یو آی سی اجلاس ایستگاه های آینده را در ایران و خاورمیانه به میزبانی ایران برگزار می کند که در آن 400 شرکت کننده از 20 کشور حضور دارند و پیام دوستی ایران از این طریق به تمام دنیا می فرستد.

مدیر بخش مسافری اتحادیه بین المللی راه آهن ها (یو آی سی) با بیان اینکه این اتحادیه نقش مهمی در توسعه دوستی و رقابت میان کشورها با استفاده از ارتباطات ریلی دارد، ادامه داد: دو روز گذشته سالروز فروریختن دیوار برلین بود و صدراعظم آلمان اعلام کرد دیوارها باید از بین بروند و به تاریخ تعلق دارند. حمل و نقل ریلی نیز برای آن است که دیوارها میان ملت ها برداشته شود.

گیگون یادآور شد: اتحادیه یو آی سی از سال 1932 تشکیل شده و در توسعه کشورها در بستر راه آهن نقش بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اولویت های اصلی دولت ایران است، خاطرنشان کرد: ایران توسعه یافته ترین کشور خاورمیانه در حوزه ریلی است و کمک بزرگتری به توسعه حمل و نقل در این کشور کرده است. از آنجایی که شعار این کنفرانس «گسترش ایستگاه های نسل جدید و مدرن» است، امیدواریم ایران نیز ایستگاه های جدید ریلی را توسعه دهد.