تصویب دو پیشنهاد معاونت گردشگری در شورای عالی میراث فرهنگی

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰ 5 سال پیش

تصویب دو پیشنهاد معاونت گردشگری در شورای عالی میراث فرهنگی

عصر سفر- دو پیشنهاد معاونت گردشگری برای طرح در شورای عالی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست کمیسیون تخصصی این شورا که 20 آبان در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، به تصویب رسید.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای طرح پیشنهادهای معاونت گردشگری با حضور رضا معصومی‌راد رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث‌فرهنگی و اعضای این شورا و نمایندگانی از وزارتخانه‌های‌کشور، امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این نشست چهار پیشنهاد معاونت گردشگری مطرح و دو پیشنهاد به تصویب رسید، در پیشنهاد نخست وزاررتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی موظف هستند در تهیه یا بازنگری طرح‌های جامع، تفضیلی شهرها و هادی روستاها، متناسب با ظرفیت و مزیت‌های شهر و روستا، تعیین شده توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به پیش‌بینی زمین با کاربری ایجاد فضاهای گردشگری اقدام کند.

در پیشنهاد دوم، سازمان ملی زمین و مسکن و امور اراضی کشور موظفند به منظور کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، قیمت‌گذاری اراضی را براساس شرایط، قبل از اجرای طرح محاسبه کرده و با تقسیط مناسب از مجریان طرح‌ها وصول کنند.

دو پیشنهاد دیگر در جلسات آینده اصلاح و بررسی می‌شود.