۱۰ شهر برتر روسیه، سرزمین تزار‌ها

چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰ 7 سال پیش

۱۰ شهر برتر روسیه، سرزمین تزار‌ها

عصر سفر- کشور روسیه سرزمین تزارها است. سرزمینی با تاریخ طولانی که در صنعت و تکنولوژی در هم آمیخته و ترکیبی بی نقص را به وجود آورده. در این کشور همه چیز از خیابان ها، کاخ ها و کلیساها، صنایع دستی و سوغات، غذاها، رویدادها و مراسم می تواند بهانه ای باشد برای سفر.

سرویس : جهانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از برترین ها، کشور روسیه سرزمین تزارها است. سرزمینی با تاریخ طولانی که در صنعت و تکنولوژی در هم آمیخته و ترکیبی بی نقص را به وجود آورده. در این کشور همه چیز از خیابان ها، کاخ ها و کلیساها، صنایع دستی و سوغات، غذاها، رویدادها و مراسم می تواند بهانه ای باشد برای سفر. در این مقاله قصد داریم تا شما را با 10 شهر برتر روسیه آشنا کنیم. شاید عازم سفر به سرزمین تزارها باشید.

سن پترزبورگ

سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ در کشور روسیه و قلب فرهنگی آن است. مناظر بی نظیر از معماریهای باشکوهی چون “کاخ زمستانی” و “کلیسای جامع کازان” و بازدید از مجموعه بزرگ و مشهور هنری “هرمیتاژ” در این شهر، از برنامه های اصلی سفر شما خواهد بود. پیاده روی و گشت و گذار در امتداد “رود نیوآ” را نیز ،فراموش نکنید. سن پترزبورگ به اندازه کافی جاذبه های هنری، شب زنده داری، رستوران های عالی با شام لذیذ و جاذبه های فرهنگی دارد که شما را به دیدار دوباره دعوت کند. کلیسای منجی در اسپیلد بلاد؛ موزه هرمیتاژ و کاخ زمستانی؛ و کاخ گراند پتروف را از دست ندهید.

مسکو

مسکو مرکز سیاسی، علمی، تاریخی، معماری و تجاری در کشور روسیه است. در مسکو افراط و تفریط را در حد بسیار بالایی تجربه خواهید کرد. روسیه باستان و روسیه مدرن را درست در کنار هم در این شهر 10 میلیون نفری مشاهده خواهید کرد. برای بازدید از میدان سرخ، کاخ کرملین، نه گنبد کلیسای جامع سنت باسیل، مقبره لنین، موزه KGB و دیگر نمادهای گذشته دهشتناک مسکو، تنها کافی است در یکی از ایستگاه های مترو سوار بر قطار شوید. ناگفته نماند که مترو شهر مسکو خود جاذبه ای هنری است. اگر قصد خرید هم داشته باشید می توانید به میدان پوشکین بروید. بازدید از کلیسای سن باسیل، میدان سرخ و کاخ کرملین را در برنامه سفر خود به مسکو از دست ندهید.

 

سوچی

بزرگترین شهر ساحلی روسیه که میزبان المپیک زمستانی 2014 بوده است. سوچی در بیشتر ایام سال آب و هوای معتدلی دارد و وجود “دریای سیاه” باعث پیدایش اقلیم متعدل این شهر شده است. پارک Arboretum و ریوریا پارک (Riviera Park) از محبوب ترین مکان های این شهر است. همچنین وجود کوه های قفقاز در اطراف این شهر زیبا، چشم انداز فوق العاده ای به آن بخشیده. علاوه بر چشم انداز بی نظیر، این کوهستان زیبا، سوچی را به مقصد محبوب علاقمندان به اسکی تبدیل کرده است. پارک اولیمپیسکی، کوهستان کراسنای پولانا و باغ گیاه شناسی Arboretum از یاد نبرید.

کازان

کازان که در حاشیه “رود ولگا” به شکل شگفت انگیزی جای خوش کرده، یک نمایشگاه بصری از معماری منحصر بفرد است. صرفنظر از اعتقادات مذهبی، پیشنهاد می کنیم از All Religions شهر کازان دیدار کنید. یک مرکز فرهنگی با شکوه که توسط هنرمند روس ایلدر خانوف ” Ildar Khanov” طراحی شده است. مسجد کول شریف، کاخ کرملین کازان و کلیسا پیتر اند پاول از دیدنی های این شهر است.

ولگوگراد

شهر ولگوگراد که در بیشتر ادوار شوری سابق به استالینگراد شهرت داشته، امروز با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، یکی از مهم ترین شهرهای صنعتی روسیه به شمار می ورد. در طول جنگ جهانی دوم، تپه موسوم به Mamayev Kurgan یکی از مخوف ترین نقاط شهر سابق استالینگراد بوده که مرگبار ترین نبرد تاریخ با قتل عام بیش از یک و نیم میلیون نفر در آن ثبت شده است. در حال حاضر این تپه به عنوان مجموعه یادبود کشته شدگان جنگ جهانی دوم گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. موزه پانوراما، به خاطر وجود نقاشی پانورامیک از قتل عام استالینگراد، نیز از جذاب ترین تقاط دیدنی در این شهر است. مجسمه “مادر سرزمین” و بنای یادبود Mamayev از دیدنی های اصلی این شهر هستند.

کراسنودار

کراسنودار ، خانه یکی از برج های برجسته روسیه است که طراحی آن توسط ولادیمیر شوخوف از مهندسان سرشناس معماری در روسیه انجام شده است. ساختار شبکه های فولادی این برج در مقایسه با کلیساهای پیرامون آن، کنتراست جالبی را به وجود آورده است. این شهر پر است از موزه های گوناگون؛ بزرگترین فواره های اروپا نیز در این شهر وجود دارد. پارک سافاری و باغ گیاه شناسی از دیدنی های این شهر است.

یاروسلاوف

بخش مرکزی شهر تاریخی یاروسلاو که هم مرز با رودخانه های کوتورسل و ولگا است، جزو سایت های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. معماری مذهبی این شهر نفس گیر و حیرت آور است، به ویژه کلیسای زمرد از الیاس پیامبر و برجهای طلایی کلیسای جامع اسقف. تئاترهای متعدد، پلانتاریوم و سیرک دائمی و مناظر هنری که تمام شهر را در بر می گیرند از جذابیت های این شهر است. بازدید از مسجد یاروسلاو، کلیسای الیاس پیامبر و چشمه استرلکا را فراموش نکنید.

سوزدال

شهر تاریخی سوزدال یکی از قدیم ترین شهرها در کشور روسیه است که قدمت آن به اوایل قرن 11 ام باز می گردد. این شهر آرام و جذاب پر است از کلیساهایی با گنبدهای رنگارنگ و و خروس های چوبی بر سقف آن ها. مجموعه موزه اسپاسو-اوفیمیایف، موزه معماری چوبی و کلیسای شبانگاه (صومعه پوکرسفسکی) از دیدنی های این شهر است.

وارونژ

این شهر که دره رودخانه ورونژ را در برگرفته، در 12 کیلومتری نقطه ای واقع شده است که رودخانه ورونژ به “رود بزرگ دان” سرازیر می شود. شهر در راه آهن جنوب شرقی که روسیه شرقی را با اورال، سیبری، قفقاز و اوکراین متصل می کند، قرار گرفته است. موزه کشتی، بنای یادبود گربه و کلاغ در خیابان لیزیکوف و کلیسای جامع انبیاء از نقاط دیدنی این شهر است.

نیژنی نووگورود

صدها بنای تاریخی و ویژگی منحصر بفرد برای این شهر وجود دارد. هر یک زیباتر و منحصر بفرد تر از دیگری. کاخ کرملین با آجرهای قرمز، کلیساهای سنگی، پلانتاریوم، صومعه های قرون وسطایی و برج های بی نظیر. نیژنی نووگراد آمیخته ای از فرهنگ ها، عصرها و تکنولوژی است که در کنار هم هارمونی بی نظیری را به وجود آورده اند. پلکان چاکالوف، کاخ کرملین و خیابان بلشایا پوکروسکیا از دیدنی های این شهر است.