کردستان ۲۰۲۱ میزبان کنفرانس جهانی گردشگری طبیعی می‌شود

يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸:۰۰ 5 سال پیش

کردستان ۲۰۲۱ میزبان کنفرانس جهانی گردشگری طبیعی می‌شود

عصر سفر- معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: بر اساس آمارهای رسمی طی 6 ماه نخست امسال بیش از 131 هزار و 612 نفر گردشگر در استان اقامت داشته‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی را نشان می‌دهد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، حمید اسکندری شنبه‌شب در پنجمین جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج اظهار کرد: هم اکنون در استان کردستان 3 هزار و 511 تخت در قالب 32 هتل، 24 مهمانپذیر، 85 خانه مسافر و 16 اقامتگاه بوم‌گردی آماده پذیرش مسافران است.

وی افزود: از سال 96 مبحث بوم‌گردی در استان کردستان مطرح شده و هم‌اکنون 16 اقامتگاه در استان تایید شده و تا پایان سال تعداد آنها به 40 اقامتگاه افزایش خواهد یافت.

اسکندری اعلام کرد: از لحاظ رعایت استانداردهای درنظر گرفته شده برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی رتبه سوم کشور را داریم.

وی افزود: گردشگری محور توسعه کردستان است و هم اکنون هزار و 611 نفر در صنعت گردشگری استان مشغول به فعالیت هستند.

اسکندری اعلام کرد: بر اساس آمارهای رسمی در 6 ماهه نخست امسال 131هزار و 612 نفر در استان اقامت داشته‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان در ادامه سخنان خود از پرداخت 22 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد و گفت: از مجموع 250 موافقت اصولی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری شاهد صدور مجوز برای 50 طرح بوده‌ایم که از این لحاظ کردستان رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

اسکندری اعلام کرد: کردستان در سال 2021 میلادی میزبان کنفرانس جهانی گردشگری طبیعی خواهد بود و امیدواریم این مهم به نحو احسن برگزار شود.