۱۴ واحد گردشگری نیمه تمام ابرکوه در دست ساخت است

يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰:۰۰ 5 سال پیش

۱۴ واحد گردشگری نیمه تمام ابرکوه در دست ساخت است

عصر سفر- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه با اشاره به استقبال گردشگران از خانه‌های بوم گردی برای اقامت گفت: برای رونق صنعت گردشگری و جذب بیشتر آنها ، هم اکنون 14 واحد گردشگری نیمه تمام در دست ساخت است .

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، حمید مشتاقیان روز یکشنبه افزود: این واحدها شامل 2 باب اقامتگاه های سنتی مجموعه تاریخی و گردشگری «تیجرد» و خانه بیرونی تاریخی آقازاده  ، سه واحد سفره خانه سنتی ، سه واحد پارک طبیعت گردی مجتمع گردشگری و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری است.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت گردشگری ، اظهار کرد: مرمت خانه‌های تاریخی هزینه زیادی دارد و حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه پروژه ها گردشگری در دست ساخت افزون بر 500 میلیارد ریال است.

مشتاقیان بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه ها که بیشتر در مناطق  شهری و روستایی بخش مرکزی ابرکوه قرار دارد ، زمینه اشتغال 180 نفر فراهم می‌ شود.

این مسوول همچنین تصریح کرد: پنج واحد بومگردی هم اکنون در دست احیا و مرمت است که برای آنها 15 میلیارد ریال تسهیلات و بودجه اختصاص داده شده است.

وی از اقبال گردشگران داخلی و خارجی نسبت به استفاده از خانه‌های بوم گردی در زمان سفر و اقامت در ابرکوه خبر داد و تاکیدکرد: این فضاها علاوه بر اینکه زمینه مناسبی برای رونق گردشگری دارد ، در رشد و توسعه شهرستان بسیار تاثیرگذار است.

این مسوول میراث فرهنگی ابرکوه همچنین اظهار کرد: این شهرستان هم اکنون دارای 15 واحد اقامتگاه بومگردی ، سنتی ، سفرخانه سنتی و مجتمع بین راهی است.

مشتاقیان یادآور شد :این شهرستان از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است و در سال 1395 توسط هیات دولت به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری در میان هزار و 240 شهر که دارای شهرداری است، انتخاب شد.

به گفته وی، این شهرستان 400 اثر تاریخی و طبیعی شناخته شده دارد ، که تاکنون 160 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

ابرکوه در مثلث طلایی گردشگری استان های یزد ، فارس و اصفهان قرار دارد و مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است و گردشگری یکی از محورهای مهم توسعه شهرستان انتخاب شد.

سه اثر طبیعی، منزلگاه امام رضا (ع)، مجموعه قلعه تیجرد، خانه‌های قدیمی، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع و کوه گنبد عالی از جمله آثار تاریخی و طبیعی شاخص منطقه است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.