کشف مقبره‌های ناشناخته در مصر

دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰ 7 سال پیش

کشف مقبره‌های ناشناخته در مصر

عصر سفر- باستان‌شناسان موفق به کشف گورستانی کاملا ناشناخته در مصر شده‌اند که برای هزاران سال مخفی باقی مانده‌بود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ساینس الرت، این گورستان جدید که قدمتی بالای دو هزار سال دارد،‌ به دوران عهد قدیم مصر باستان و دودمان بطلمیوسی تعلق دارد و دست‌کم هشت مقبره درون آن کشف شده‌است که در هر یک چندین تابوت قرار گرفته‌است.

این گورستان جدید زیرزمینی که در جنوب قاهره در استان مینای کشف شده‌است، تنها 6 کیلومتر تا گورستان تونه الجبل فاصله دارد. این مجموعه مقبره از تعداد زیادی قبر و مقبره خانوادگی برخوردار است که می‌توانند برای سال‌ها دانشمندان را به خود مشغول نگه دارند.

حفاری در این منطقه از سال گذشته برای یافتن قسمتی از گورستان پانزدهمین بخش مصر علیا آغاز شد. یکی از یافته‌های مهم این اکتشاف مقبره کاهن اعظم توث است، الهه باستانی مصری با سری لک‌لک مانند که خدای داوری، دانش،‌نوشتن، جادو و قضاوت مردگان بوده‌است. در این مقبره پنج کوزه کانوپیک،‌کوزه‌هایی گچی یا سفالی که اندام افراد مومیایی شده در آنها نگهداری می‌شدند،‌ کشف شده‌است که اندام‌های کاهش اعظم درون آنها قرار دارد.

در این مقبره همچنین مومیایی از طبقه بالای مصر کشف شده‌است که با ورقه‌های برنزی و سنگ‌های نیمه‌قیمتی تزئین شده‌است. در مجموع 40 تابوت از میان هشت مقبره در این گورستان کشف شده‌اند درحالی که حفاری‌ها همچنان ادامه دارند.