۶ جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده استانبول

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲:۰۰ 7 سال پیش

۶ جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده استانبول

عصر سفر- همه مردم جاذبه­ های گردشگری مشهور استانبول مثل ایا صوفیه، توپکاپی و مسجد سلطان محمد آشنا هستند. با این وجود نباید از یاد برد که شهری با این تاریخ طولانی که شامل برآمدن و سقوط امپراتوری­های متعددی بوده است و میزبانی از جمعیت بسیاری که هر کدام به یک ملت یا مذهب خاص تعلق دارند از تعداد زیادی جاذبه گردشگری ناشناخته برخوردار است که نیازمند اکتشاف از سوی گردشگران هستند.

سرویس : جهانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایلنا، ما به تعدادی از این جاذبه ­های کمتر شناخته شده شهر استانبول سر زده­ایم و قصد داریم آنها را برای تور ترکیه و استانبول به شما معرفی کنیم.

1. کاخ بیلربی­

به بخش آسیایی شهر استانبول و جاذبه­های گردشگری آن نمی­توان فکر نکرد چرا که تعدادی از گنجینه­های پنهان این شهر را دردل خود جا داده است. کاخ بیلربی که درست در کنار تنگه بسفر قرار گرفته است برای مدت­ها به عنوان استراحت­گاه تابستانی سلاطین عثمانی مورد استفاده قرار می­گرفت. از هتل های استانبول در این مکان برای اقامت­گاه موقت هیات­های بازدید کننده اروپایی نیز استفاده می­شده است. این جاذبه گردشگری شهر استانبول یک کاخ سه طبقه است که همه آنها با چلچراغ­های کریستال بوهمی و تزییناتی که از چین وارد شده بود تزیین شده است. اگر زمانی یکی از تورهای لحظه آخری را خریداری کردید و بدون هیچگونه برنامه ای به شهر استانبول وارد شدید مطمئن باشید کاخ بیلربی و جاذبه­های دیگری که در ادامه معرفی می­شود اماکن مناسبی برای گردش­های روزانه شما در استانبول است.

2. مسجد یاوز سلیم

این مسجد امپراتوری درست بر روی تپه پنجم استانبول واقع شده است و از دماغه طلایی شهر یک منظره زیبا را در پیش گردشگرانی که با تور استانبول به آن وارد شده­اند ارایه می­دهد. این بنا که یادمان سلطان سلیم اول است به دستور پسر او سلطان سلیمان کبیر در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است. در محوطه این جاذبه گردشگری زیبا یک آب­نمای بسیار زیبا قرار دارد که در کنار گنبدهای محدب آن یک الگوی هندسی و زیبایی­شناسانه بی نظیر به این مسجد بخشیده است.

3. قصر کوچک (کوچوکسو قصری)

دیگر جواهر زیبای گنجینه­های بخش آسیایی شهر استانبول قصری کوچک به نام کوچوکسو قصری است که از سوی سلاطین امپراتوری عثمانی در هنگام اقامت در مناطق روستایی و انجام شکار مورد استفاده قرار می­گرفته است. در ساخت این قصر از سبک معماری باروک جدید استفاده شده است که با آتش­دان­های ساخت ایتالیا و مبلمان آنتیک اروپایی تزیین شده است. این کاخ کوچک که در سال 1857 افتتاح شد تا به امروز به عنوان یک کاخ حکومتی، یک مرکز دولتی و اخیرا به عنوان موزه استفاده شده است.

4. دیوارهای شهر

در زمان امپراتوری بیزانس دیوارهایی بر پیرامون شهرکشیده شده بود که برای قرن­ها برای محافظت از شهر استانبول مورد بهره­برداری قرار می­گرفت. حتی وقتی که در سال 1453 که نیروهای عثمانی این شهر را فتح کردند این دیوار به عنوان یک مانع بزرگ در برابر لشگرکشی های عثمانی­ها ظاهر شد. به هر حال این دیوار تاریخی امروزه به یکی از جاذبه­ های گردشگری پر طرف­دار استانبول تبدیل شده است وکسانی که با تور ترکیه وارد این شهر تاریخی می­شوند بخشی از زمان تور ارزان­قیمت خود را به بازدید از این اثر تاریخی زیبا اختصاص دهند.

5. کلیسای سنت جرج

یکی از جاذبه­های گردشگری محله فنر شهر استانبول کلیسای تاریخی سنت جرج است که برای مدتی طولانی به عنوان کلیسای جامع ارتودوکس یونانی استفاده شده است. از نظر تاریخی سال ساخت این کلیسای تاریخی به دوره

حکمروایی امپراتوری بیزانس باز می­گردد. اهمیت این بنا برای مسیحیان این شهر به گونه­ای بوده است که حتی پس از سقوط و نابودی امپراتوری بیزانس نیز به عنوان یک کلیسا استفاده شده است. امروزه در تور استانبول بازدید از این کلیسای تاریخی یک فعالیت گردشگری مفرح و زیبا است.

6. روهبان اوغلو

این ساختمان مدت­ها محل دانشکده الهیات کلیسای ارتودوکس شرقی در ترکیه بود تا اینکه در سال 1971 با تصویب یک قانون فعالیت مدارس و دانشکده­های مذهبی خصوصی در ترکیه ممنوع اعلام شد. از آن زمان تا کنون ساختمان این بنای تاریخی به سبب معماری و قدمتی که داشته است برای مقاصد گردشگری شهر استانبول مورد استفاده قرار می­گیرد. ما پیشنهاد می­کنیم که در تور استانبول خود حتما سری به این جاذبه گردشگری شهر نیز بزنید.