قیمت بلیت هواپیما گران نمی‌شود‌

دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰ 5 سال پیش

80 درصد پروازهای کشور غیرچارتری است;

قیمت بلیت هواپیما گران نمی‌شود‌

عصر سفر-سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه 20 درصد پروازهای کشور چارتری است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری تا این لحظه هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، رضا جعفرزاده در تشریح موضوع پروازهای چارتری اظهار داشت: در حال حاضر 20 درصد پروازهای شرکت‌های هواپیمایی چارتری و 80 درصد برنامه‌ای و غیر چارتری است.

وی ادامه داد: درواقع فروش بلیت ما بدین گونه است که از کل تعداد پروازها‌ و تعداد هواپیماهای فعال‌،  80 درصد پروازها برنامه‌ای و 20 درصد چارتری است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: البته اینکه‌ 70 درصد پروازهای یک شرکت هواپیمایی چارتری باشد، در تناقض با این اعلام سازمان هواپیمایی نیست و ما شرکت‌ها را از هم تفکیک نمی‌کنیم؛ ما آمار پروازهای کلی را که انجام می‌شود، اعلام می‌کنیم.

* فروش بلیت هواپیما خارج از نرخ‌نامه تعیین شده تخلف محض است

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فروش بلیت پروازها در مسیرهای چارتری هم ‌طبق نرخ‌نامه تعیین شده است؟ گفت:‌ شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها اجازه ندارند از نرخ‌نامه تعیین شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی عدول کنند؛ سقف و کف این نرخ‌ها مشخص است و اگر فروش بلیت خارج از این ضوابط نرخ‌نامه انجام شود، برخورد جدی با متخلفان خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سؤال که مسافران در صورت مواجهه با گرانفروشی بلیت هواپیما و مواجهه با نرخ‌های خارج از دامنه نرخ تعیین‌شده (دامنه نرخ‌ها را از ‌اینجا ببینید) چگونه عمل کنند؟ گفت: مسافران می‌توانند موضوع را با سازمان هواپیمایی کشوری از طریق مراجعه به سایت این شرکت (اینجا)  در میان بگذارند و مطمئن باشند به گزارش آنها رسیدگی خواهد شد.

جعفرزاده اضافه کرد: هرگونه فروش بلیت هواپیما بیرون از دامنه، همانگونه که همیشه اعلام شد، تخلف محض است؛ اگر مسافری در زمان پیک یا غیرپیک، با نرخ‌هایی بالاتر از دامنه نرخ مصوب و تعیین‌شده برخورد کرد، حتماً این موضوع را به ما اطلاع دهد.

وی یادآور شد: همچنین این امکان فراهم شده است که این تخلف پس از ارجاع به شرکت‌های هواپیمایی، از سوی آنها هم رسیدگی شود.

جعفرزاده در پاسخ به این گفته که مردم معتقد هستند قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیرها گران است، توضیح داد: در دامنه نرخ‌ها، نرخ سقف و کف برای پروازها تعیین شده است، شرکت‌های هواپیمایی در برخی روزها و حتی ساعات، قیمت‌های پایین را اعمال می‌کنند و حتی در برخی ایام نظیر ایام فعلی، به دلیل کاهش تقاضا، نرخ بلیت هواپیما به نرخ حداقلی نزدیک شده است.

وی بیان کرد: تنوع نرخ‌ها موجب می‌شود ‌اقشار مختلف جامعه با مدیریت زمان سفر از حمل و نقل هوایی استفاده کنند‌.

* برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت نداریم

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: قیمت بلیت هواپیما هیچ تغییری نکرده است و هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت وجود ندارد و تا این لحظه سازمان هواپیمایی کشوری هم هیچ تصمیمی ندارد.