تمهیدات میراث فرهنگی برای سفر‌های نوروز ۹۹

پنجشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶:۰۰ 5 سال پیش

تمهیدات میراث فرهنگی برای سفر‌های نوروز ۹۹

عصر سفر- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات آخر سال گفت: هر سال ستاد‌های خدمات سفر تشکیل می‌شود و 40 دستگاه اجرایی در این ستاد‌ها حضور دارند و تمام تمهیدات در این زمینه انجام می‌شود تا مردم به‌خوبی از تعطیلات نوروزی استفاده کنند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور بررسی وضعیت فعلی کاخ درخصوص انجام مراحل واگذاری و مرمت آن از این اثر تاریخی بازدید کردند.

علی‌اصغر مونسان در این بازدید با اشاره به موقعیت خوب و ارزش بالای این بنای تاریخی گفت: «ایجاد کاربری مناسب برای این بنا یک ضرورت است.»

وی افزود: «با تلاش‌های استاندار مازندران و همراهی وزیر اطلاعات، مراحل واگذاری در حال انجام بوده و توافقاتی در این زمینه داشتیم و به امید خدا بازدید از آن‌که از آرزوی دیرینه مردم بوده محقق می‌شود.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «تلاش خواهیم کرد با همراهی استاندار، عملیات مرمت به پایان برسد.»

مونسان بیان کرد: «برنامه‌هایی برای رونق گردشگری به‌واسطه بنا‌های تاریخی خواهیم داشت. به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت اطلاعات پیرامون راه دسترسی به این مجموعه تاریخی منعقد خواهیم کرد.»

وی افزود: «به امید خدا بعد از تحویل رسمی این بنا، عملیات مرمت شروع خواهد شد و با انجام آن بتوانیم شرق مازندران را به قطب گردشگری تبدیل کنیم.»

تمهیدات لازم برای سفر‌های نوروز 99 مردم اندیشیده شده است
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات آخر سال گفت: «هر سال ستاد‌های خدمات سفر تشکیل می‌شود و 40 دستگاه اجرایی در این ستاد‌ها حضور دارند و تمام تمهیدات در این زمینه انجام می‌شود تا مردم به‌خوبی از تعطیلات نوروزی استفاده کنند.»

وی افزود: «با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا ایام نوروز خوبی را برای مردم فراهم و مقاصد جدید گردشگری را برای مردم معرفی کنیم همچنین محصولات گردشگری نیز آماده شده است.»

مونسان تصریح کرد: «در دو سال گذشته پروژه‌های متعدد گردشگری در سراسر کشور اضافه شد و حجم ورود گردشگری خارجی دو برابر شد. امیدواریم بتوانیم تعداد گردشگران خارجی در سال جاری را به 10 میلیون گردشگر افزایش بدهیم، که نسبت به 4 میلیون و 600 هزار گردشگری که در سال 96 داشتیم، عدد بسیار مناسبی است.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اکوتوریسم را از بخش‌های متنوع گردشگری دانست و افزود: «تمام تلاشمان این است تا توزیع مناسب و یکنواخت گردشگری را در کشور داشته باشیم.»

وی درباره حذف روادید گفت: «با کشور‌هایی هدف که منافع ما را تأمین کنند تفاهم نامه‌هایی را برای لغو روادید داشتیم و روادید گردشگری بین عمان و چین لغو شد و به‌زودی روادید با روسیه نیز حذف می‌شود.»

کاخ صفی‌آباد از بنا‌های متعلق به دوران صفویه بوده و در شهرستان بهشهر استان مازندران در سال 1010 هجری قمری در 2 طبقه ساخته شده است و چشم‌انداز زیبایی دارد. این اثر تاریخی به شماره 58 در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این کاخ در حمله افغان‌ها آسیب شدیدی دید، ولی در دوره افشاریه به دست نادرشاه افشار تعمیر و بازسازی شد. فاصله میان کاخ صفی‌آباد تا باغ بهشهر، تونل زیرزمینی حفر شده است که در گذشته در شرایط ضروری از این تونل برای رفت‌وآمد استفاده می‌شد.

فاصله این کاخ تا دریا حدود 16 کیلومتر است. این کاخ در ارتفاع 650 متری از دریا قرار دارد و از آنجا به‌راحتی می‌توان بندر ترکمن و بندر گز را دید.