سفر با کمک اپلیکیشن‌های موبایلی را تجربه کنید

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰ 7 سال پیش

سفر با کمک اپلیکیشن‌های موبایلی را تجربه کنید

عصر سفر- برای سفر آماده‌اید؟ بلیت‌تان را تهیه یا رزرو کرده‌اید؟ هتل‌تان را چطور؟ قصد مسافرت با تورهای گردشگری را دارید؟ یا تصمیم گرفته‌اید با ماشین شخصی‌تان به مسافرت بروید؟

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، برای سفر آماده‌اید؟ بلیت‌تان را تهیه یا رزرو کرده‌اید؟ هتل‌تان را چطور؟ قصد مسافرت با تورهای گردشگری را دارید؟ یا تصمیم گرفته‌اید با ماشین شخصی‌تان به مسافرت بروید؟

ماشین‌تان را چکاپ و تجهیزات لازم را تهیه کرده‌اید؟ با شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید آشنا هستید یا نخستین‌بار است که پایتان را در آن شهر می‌گذارید؟  فکر خورد و خوراک‌تان را کرده‌اید؟ وضعیت آب و هوا چطور؟ از همه مهم‌تر از سوغاتی‌های آنجا باخبرید؟ یا می‌دانید باز کجا باید سوغاتی بخرید؟ با دنیای اپلیکیشن‌ها پاسخ همه این سوال‌ها را خواهید یافت. در ادامه برخی از این اپلیکیشن‌های کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم.

هوا چطوره؟

از آنجاکه یکی از اولین کارهایی که قبل از سفر باید آن را انجام دهید، مطلع شدن از وضعیت آب و هوای شهری است که به آن سفر می‌کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اپلیکیشن «هواشناسی» را روی گوشی‌تان نصب کنید تا به جزئی‌ترین و کامل‌ترین اطلاعات وضعیت آب و هوای همه شهرها مثل دمای فعلی، وضعیت لحظه‌ای آلودگی هوا، میزان رطوبت و سرعت و جهت باد تا 10 روز آینده دسترسی داشته باشید. «هواشناسی همه‌جاها» اپلیکیشن دیگری است که گزارش کاملی را از وضعیت آب و هوای تمام استان‌ها و تمام شهرهای زیرمجموعه آنها به شما نمایش می‌دهد.

چی ببریم؟

چمدان بستن برای سفر یکی  از سخت‌ترین کارهای قبل از سفر است و شما باید انتخاب مهمی کنید. با این حال نگران نباشید اپلیکیشن «چمدان»  ملزومات سفر را برایتان ساده و مدرن جمع‌آوری می‌کند تا مطمئن باشید که چیزی را جا نگذاشته‌اید. در «چمدان» امکان ساختن و مدیریت «چک‌لیست»‌های مختلف برای سفر وجود دارد. می‌توانید چک‌لیست خودتان را بسازید، یا از چک‌لیستی که با توجه به مشخصات، نوع سفر و همراهان‌تان به شما پیشنهاد می‌شود، استفاده کنید، آنها را شخصی‌سازی کنید و برای هر زمانی که خواستید یادآور (Alarm) تنظیم کنید. چمدان همچنین مطابق با همسفرهایی که دارید پیشنهادهای خوبی به شما ارائه می‌کند.

از کجا بلیت بخریم؟

«علی‌بابا» یکی از شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های سفر در کشور است که شما می‌توانید با نصب آن روی گوشی‌تان زمان همه پروازهای و حرکت قطارهای مسافربری را مشاهده کنید. علی‌بابا همچنین بر اساس زمانی که شما انتخاب کرده‌اید بهترین قیمت و کیفیت را به شما پیشنهاد می‌دهد. در اپلیکیشن  «مستر بلیط» کامل‌ترین لیست پروازهای چارتری، سیستمی و بلیت قطار  در دسترس شماست. «مستر بلیط» امکان مقایسه قیمت بلیت و ساعت حرکت را هم به شما می‌دهد. «تی‌چارتر»  هم جست‌وجوگر بلیت ارزان است که اطلاعات بلیت‌های چارتری و سیستمی هواپیما، قطار و سایر خدمات گردشگری خدمات‌دهندگان مختلف ایران  و کشورهای در ارتباط با  ایران را در اختیار شما می‌گذارد.

کجا بخوابیم؟

اگر قید مسافرت با تور را زده‌اید و می‌خواهید صفر تا صد مسافرت‌تان را خودتان به‌عهده بگیرید، در اولین فرصت باید هتل رزرو کنید. اپلیکیشن «اسنپ تریپ» اطلاعات بیش از هزاران هتل و اقامتگاه در داخل و خارج ایران را در جیب‌تان می‌گذارد. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید به‌سادگی امکانات و موقعیت جغرافیایی‌ هتل‌ها را بررسی کنید و مناسب‌ترین اقامتگاه را برای سفرتان انتخاب کنید.  با «هتل‌یار»  هم می‌توانید قیمت لحظه‌ای تمامی هتل‌های باکیفیت ایران را مشاهده کنید و در صورت نیاز به‌صورت الکترونیکی در همان لحظه با استفاده از پرداخت اینترنتی یا پرداخت از طریق عابربانک رزرو کنید.

ماشینم آماده سفر است؟

سرویس کردن خودروی‌تان قبل از مسافرت تضمین حفظ جان خود شماست. «ایساکو» اپلیکیشنی است که  با درخواست تعمیرکار حضوری از آن می‌توانید از آماده بودن ماشین‌تان مطلع شوید. این اپلیکیشن امکان یکپارچه‌سازی با ایکوکارت، امکان نمایش اطلاعات خودرو و خدمات مرتبط با آن، نوبت‌دهی و... را دارد. «سرویس‌یار» اپلیکیشن ویژه تعویض روغن خودرو است. با استفاده از این برنامه به‌راحتی می‌توانید سرویس‌های خودروی‌تان را مدیریت کنید. با اپلیکیشن «یدک‌شهر» نرم‌افزار جامعی شامل لیست و قیمت لوازم یدکی و قطعات خودروهای موجود در بازار کشور که به‌صورت آفلاین کار می‌کند و قطعه‌ای که می‌خواهید می‌توانید سفارش دهید.

چطور گم نشیم؟

اگر برای نخستین‌بار است که شهری را برای گذراندن تعطیلات نوروز مسافرت می‌کنید، بهتر است اطلاعات درباره آن شهر را داشته باشید. اپلیکیشنی مثل «پونز» به شما کمک می‌کند به همه اطلاعات آن شهر مثل جایگاه‌های سوخت، اماکن تفریحی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، دیدنی‌های طبیعی و... دسترسی پیدا کنید تا گم نشید و نصف زمان سفرتان را صرف پیدا کردن اینجا و آنجا تلف نکنید. با نصب اپلیکیشن دیگری به نام «دانرو» می‌توانید در میان بیش از 500 هزار مکان ثبت‌شده جست‌وجو کنید و اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید. «کی‌کجاس» هم یک سرویس بانک اطلاعات شهری مکان‌محور است؛ با نصب آن اطلاعات به‌دردبخوری نصیب‌تان می‌شود.

کجا   چی بخوریم؟

خوردن غذای سالم در مسافرت همیشه یکی از دغذغه‌های ماست به همین دلیل بهتر است از اغذیه‌فروشی‌هایی که غذای سالم برای ما آماده می‌کنند، اطلاعاتی داشته باشیم.  «کجافود» اپلیکیشنی است که اطلاعات بیش از 21 هزار اغذیه‌فروشی در سراسر کشور را در اختیار شما قرار می‌دهد. این امکان به شما داده شده اگر از غذا و خدمات جایی که رفتید راضی بودید، به آن امتیاز بدهید.  اپلیکیشن دیگری برای کسانی که خیلی دغدغه غذا دارند، «سرسبد» است که لیست 38 هزار رستوران و کافی‌شاپ و خدمات‌شان را برایتان لیست می‌کند. اگر نگران این هستید که سوغاتی چی بخرید، «سوغاتی»  اپلیکیشنی است که با نصب آن می‌توانید با ویژگی و سوغاتی معروف شهرهای ایران آشنا شوید.

با کدام تور بریم؟

خیلی از ما برای اینکه دغدغه رزرو هتل، تهیه غذا یا گردش در شهر را نداشته باشیم، به تورهای گردشگری پناه می‌بریم. اگر دنبال تورهای گردشگری مطابق با جیب‌تان می‌گردید، اپلیکیشن «کافه گردش» لیست کاملی از پروازهای ایرلاین‌های مختلف و بهترین تورهای مسافرتی را به شما ارائه می‌دهد. در کافه گردش می‌توانید جست‌وجوی سریع و راحت، مقایسه‌ پروازها و تورها، خرید امن و پاسخگویی در 24 ساعت شبانه‌روز را تجربه کنید.  با نصب «لست سکند» هم می‌توانید تورهای خارجی و داخلی متناسب با بودجه و نیازتان را پیدا کنید. توجه داشته باشید تمامی تورها و هتل‌ها توسط آژانس‌های مسافرتی معتبر و دارای مجوز بند «ب» سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این اپلیکیشن وارد می‌شوند.