شهر زیرزمینی اویی به روی علاقه‌مندان باز است

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰ 7 سال پیش

عضو شورای اسلامی شهر نوش‌آباد:

شهر زیرزمینی اویی به روی علاقه‌مندان باز است

عصر سفر- با وجود مشکلات پیش آمده شهر زیر زمینی اویی نوش‌آباد آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، قاسم کوهی در خصوص اتفاقات اخیر پیرامون پلمب شهر زیر زمینی اویی، اظهار کرد: با اختلافات پیش آمده بین اداره اوقاف شهرستان و شهرداری نوش‌آباد آب انبار دوم که به عنوان ورودی استفاده می‌شد توسط دادستانی پلمب شده است، ولی رفت و آمد و بازدید  گردشگران کماکان ادامه دارد.

وی افزود: شهر زیر زمینی اویی از دو آب انبار گذر می‌کند و با توجه به اینکه آب انبارها در اختیار اوقاف است مشکلی مبنی بر تأخیر اجاره بهای آب انبار بین شهرداری و اداره اوقاف پیش آمد که در حال مرتفع کردن این مشکل هستیم.

کوهی تصریح کرد: ورود و خروج به شهر زیرزمینی اویی از این دو آب انبار امکان‌پذیر است و تا زمان رفع مشکل، ورود و خروج و بازدید گردشگران و مسافرین از طرف آب انبار شماره یک انجام می‌شود و کماکان این شهر زیرزمینی در خدمت علاقه‌مندان و گردشگران است.

این عضو فرهنگی شورای اسلامی شهر نوش‌آباد گفت: این اتفاقات آن هم در این زمان قشنگ نیست. شایسته است هر چه سریع‌تر مشکل مرتفع شود زیرا این شهر تاریخی و قدیمی از بزرگ‌ترین شهرهای زیر زمینی دست کن دنیاست و به زمان ساسانیان باز می‌گردد و گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان برای بازدید از این بنا به شهر نوش‌آباد می‌آیند.

وی گفت: به همراه همکاران در شهرداری و دیگر ادارات شهر به دنبال رفاه حال مسافران و گردشگران هستیم. وظیفه همه است تا به رونق گردشگری کمک کنیم تا در این شرایط اقتصادی از این صنعت نهایت استفاده را داشته باشیم و با رونق گردشگری به توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و اجتماعی شهر کمک کنیم.