مراسم آئینی نوروزگاه در تمام شهرهای آذربایجان غربی برگزار می شود

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶:۰۰ 7 سال پیش

مراسم آئینی نوروزگاه در تمام شهرهای آذربایجان غربی برگزار می شود

عصر سفر- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری مراسم آئینی نوروزگاه در سطح تمام شهرهای استان خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، حسین امامی با بیان اینکه این مراسم به صورت همزمان با نوروز سال 97 در 23 منطقه از استان برگزار می شود افزود: بافرمانداران و مسئولین نهادهای ذی ربط شهرستان های مختلف هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم بعمل آمده و از هم اکنون زمان و مکان اجرای این مراسم را در 17 شهرستان استان پیش بینی کرده ایم .
وی ادامه داد: این مراسم، در جوار آثار و مکانهای تاریخی– فرهنگی پربازدید شهرستان ها برگزار می شود تا بازدیدکنندگان و مسافران علاوه بربازدید از این آثار، از نزدیک با فرهنگ و رسوم نقاط مختلف استان نیز آشنا شوند.
امامی خاطرنشان کرد: در مراسم نوروزگاه، آئین و رسوم محلی و بومی مرتبط با نوروز و سال نو از قبیل بازیهای بومی – محلی، رسوم محلی پیشواز از نوروز، اجرای موسیقی بومی، شعر و آواز خوانی به اجرا در می آید .
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در کنار اجرای مراسم ویژه نوروزگاه غرفه های صنایع دستی، سوغات، خوراک و غذاهای بومی محلی در همه شهرهای استان  برپا خواهد شد .
امامی عنوان کرد: مراسم نوروزگاه یکی از اقدامات و برنامه های سازمان متبوع و ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای استقبال و خدمات رسانی به مسافران سال نو می باشد که بمنظور آگاهی بخشی و افزایش دانش فرهنگی گردشگران و شناخت آنان از فرهنگ و رسوم متنوع و غنی اقوام مختلف کشور و استان تدوین شده است.
وی با بیان اینکه  تعداد 46 مجتمع بین راهی در استان آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند گفت: همچنین درایام نوروز 100 نمایشگاه مختلف در سراسر استان برپا می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: سه کمیته برنامه ریزی وآمار، رفاه واسکان وکمیته تبلیغات واطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر زیر نظر این اداره کل هستند.
وی به وظایف کمیته ها زیر نظر این اداره کل اشاره کرد وافزود: کمتیه برنامه ریزی وآمار وظیقه جمع آوی اطلاعات  وتهیه گزارش روزانه را برعهده دارد وکمیته رفاه واسکان کارهای مربوط به هماهنگی با هتل ها ومراکزاقامتی را انجام داده و فعالیت راهنمایان گردشگری در سراسر استان زیر نظر کمیته تبلیغات واطلاع رسانی است.