بلیط هواپیما برای ایثارگران نیم بها شد

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰ 7 سال پیش

بلیط هواپیما برای ایثارگران نیم بها شد

عصر سفر- مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از صدور بلیط نیم بهای هواپیما برای ایثارگران از طریق سامانه شرکت هواپیمایی هما خبر داد.

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، محمود تبریزی با اشاره به ماده 41 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران گفت: براساس این ماده قانونی جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده های شاهد و خانواده جانبازان 70 درصد در صورت مسافرت داخلی از طریق شرکت های دولتی یا خصوصی هواپیمایی، راه آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی نامه بنیادشهید از پرداخت 50 درصد هزینه بلیط مسافرت معاف هستند.
وی افزود: همان طور که در این ماده نیز ذکر شده است تا پیش از این جهت دریافت بلیط نیم بها نیاز به ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی نامه بنیادشهید به شرکت هواپیمایی وجود داشت، اما با هماهنگی انجام شده بین اداره کل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و شرکت هواپیمایی هما، امکان استعلام ایثارگری افراد در سامانه این شرکت ایجاد شده است.
تبریزی ادامه داد: ایثارگران می توانند پس از این به جای مراجعه حضوری، از طریق سامانه اینترنتی نسبت به دریافت بلیط نیم بهای هواپیما از طریق شرکت هواپیمایی هما اقدام کنند.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر پیگیری های لازم برای امکان اجرای این روند از طریق سامانه شرکت هواپیمایی آسمان نیز در حال انجام است تا به زودی شاهد ارائه این خدمت برای ایثارگران متقاضی دریافت بلیط از این شرکت هواپیمایی نیز باشیم.
براساس آمار بنیادشهید، تعداد جانبازان زیر 25 درصد 331 هزار و 555 تن، جانبازان 25 درصد و بالاتر 233 هزار و 267 تن، جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار و 481 و جانبازان بالای 70 درصد حدود 9 هزار و 688 است.
همچنین 230هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.