اسکان شبانه در پارک "سرخه حصار" ممنوع

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰ 7 سال پیش

اسکان شبانه در پارک "سرخه حصار" ممنوع

عصر سفر- سرپرست پارک ملی سرخه حصار ضمن ارائه توصیه‌های زیست محیطی به گردشگران گفت: اسکان شبانه در پارک ملی سرخه حصار طی نوروز ممنوع است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، حسن فراهانی اظهار کرد: پارک ملی سرخه‌حصار همجوار با پایتخت است و می‌تواند فرصت خوبی برای گردشگری تهرانی‌ها باشد.
وی با اشاره به اینکه گردشگران پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار با محیط‌بانان منطقه همکاری‌ کنند، تصریح کرد: گردشگران توجه لازم را داشته باشند که وارد زون‌بندی‌ها نشوند تا به حیات‌وحش آسیبی نرسد.
سرپرست پارک ملی خجیر و سرخه حصار ادامه داد: چنانچه گردشگران این منطقه سوالی نیز دارند، اداره پارک ملی خجیر و سرخه حصار به صورت شبانه روزی در خدمت آنان است.
فراهانی با اشاره به اینکه گردشگران از روشن کردن آتش و اجاق‌ گاز برای پخت و پز غذا خودداری کنند، تصریح کرد: پایین دست منطقه پارک، شهری وجود دارد که گردشگران برای صرف غذا می‌توانند به آن مراجعه کنند؛ همچنین توصیه جدی من این است که گردشگران به هیچ‌وجه زباله در منطقه نریزند چرا که جمع کردن زباله در عرصه‌های طبیعی کار دشواری است.
وی در ادامه با بیان اینکه گردشگران از تخریب عرصه‌های طبیعی به منظور اسکان موقت خودداری کنند، تاکید کرد: اسکان شبانه در پارک ملی ممنوع است و حتی ممکن است خطراتی برای بازدیدکنندگان داشته باشد، از این رو گردشگران به هیچ عنوان در منطقه اسکان شبانه نداشته باشند.
سرپرست پارک ملی خجیر و سرخه حصار افزود: گردشگران با خودرو وارد پارک ملی خجیر و سرخه حصار نشوند چرا که حیات وحش در فصل زاد و ولد هستند و این کار می‌تواند برای آن‌ها ترس و استرس ایجاد کند.
به گفته فراهانی، اسکان موقت کنار آبشخورها و محل‌هایی که برای شرب حیات‌وحش نیز تعبیه شده است نیز نباید انجام بگیرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه محیط‌بانان و یگان حفاظت محیط‌زیست به‌طور دائم در منطقه حضور دارند، گفت: موزه حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی در پارک ملی سرخه‌حصار نیز آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.