مراقبت سایت های جعلی فروش بلیت و رزرو هتل باشید

چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰ 7 سال پیش

مراقبت سایت های جعلی فروش بلیت و رزرو هتل باشید

عصر سفر- تعدد سایت های فعال در حوزه گردشگری مشکلاتی برای مسافران به وجود آورده است.

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از میزان، خدمات اینترنتی راه مناسبی برای خریدها و رزورهای پیش از سفر است. شما با استفاده از سایت های مختلف می توانید بلیط انواع وسیله نقلیه، رزرو انواع اقامتگاه و هتل و حتی خرید تورهای گردشگری در شهرهای مقصد را انجام دهید. این امکان به بسیاری از مسافران اجازه می دهد زمان کمتری را صرف تهیه مقدمات سفر کنند و گاهی در صف های شلوغ گیر نیافتند و استرس تهیه بلیت و هتل را نداشته باشند.

حالا همین سایت های فروش اینترتی به چالشی برای حوزه سفر تبدیل شده است. رحمت الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن خدمات مسافری و جهانگردی ایران به میزان می گوید: «مشکل ما سایت های غیر مجاز هستند. سایت هایی که بلیت های تقلبی، تورهای بی کیفیت و .. می فروشند یا از مسافران کلاهبرداری می کنند.»

برای اینکه در دام چنین سایت های نیافتید دو نماد مهم که نشان از مجوز دار بودن این سایت هاست وجود دارد. ای نماد نشانه تجارت الکترونیکی و تی نماد نشانه سایت های گردشگری مجوز دار است. از سوی دیگر نام سایت های مجاز فروش بلیت هواپیما نیز در سامانه شرکت هواپیمایی کشور ثبت است.

در خرید بلیت ها هواپیما به چند نکته توجه کنید. ابندا اینکه از خرید پروازهای بدون شماره و ساعت خودداری کنید. اطلاعات بلیت خریداری شده را با شرکت هواپیمایی و تابلو اطلاعات فرودگاه نیز چک کنید. از سوی دیگر به قوانین خرید بلیت ها آگاه باشید. بسیاری از بلیط ها قوانین خاص خود را دارند. شما باید بدانید بلیت شما قابل کنسل کردن است یا خیر. امکان تغییر نام مسافر دارد یا چقدر بار مجاز برای آن در نظر گرفته شده است.

همچنین در رزرو هتل و اقامتگاه نیز سایت ها زیادی فعال هستند که سایت های معتبر تی نماد را دریافت کرده اند. سایت های رزور هتل می توانند امکانات خوبی برای بررسی هتل مورد نظر شما در اختیارتان بگذارند تا از کم و کیف خدماتی که دریافت می کنید، آگاه باشید. هر چند همیشه در نظر داشته باشید عکس های تبلیغاتی این سایت ها با واقعیت کمی تفاوت دارند. از سوی دیگر گاهی سایت ها اقدام به گران فروشی هتل ها می کنند، می توانید قیمت سایت را با تماس با هتل چک کنید. همچنین در برخی مواقع مانند عید هتل های شهرهای مختلف مثل تهران تخفیف های را برای مسافران در نظر می گیرند. همچنین در سفرهای خارجی سایت های معتبر را برای رزرو هتل خود انتخاب کنید.