تحلیلگر آمریکایی: اماکن فرهنگی ایران گنجینه‌های جهانی هستند

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۰۰ 5 سال پیش

ادامه انتقادها به سیاست‌های ترامپ؛

تحلیلگر آمریکایی: اماکن فرهنگی ایران گنجینه‌های جهانی هستند

عصر سفر- تهدید رئیس جمهوری آمریکا در مورد هدف قرار دادن اهدفی در ایران از جمله اماکن فرهنگی، با انتقادهای بسیاری مواجه شده به گونه‌ای که یک کارشناس مسائل سیاست خارجی به سی‌ان‌ان گفت: اماکن فرهنگی ایران گنیجینه های جهانی هستند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ به تازگی و در واکنش به احتمال تلافی ترور سردار سلیمانی و همرزمانش در بغداد، در توئیتی ایران را تهدید کرد که در صورت حمله به نیروها و منافع آمریکا، 52 مکان از جمله بخش های حائز اهمیت برای فرهنگ ایران را هدف قرار خواهد داد؛ تهدیدی که واکنش های بسیاری در داخل و خارج آمریکا داشت.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان امروز(سه‌شنبه 17 دی) از « مایکل موران Michael Moran » تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درباره تهدید دونالد ترامپ برای هدف قرار دادن 52 مکان در ایران از جمله اماکن فرهنگی در صورت هرگونه پاسخ تهران به ترور سردار قاسم سلیمانی پرسید در حالی که « مارک اسپر » وزیر دفاع دولتش گفته، پنتاگون به قوانین بین‌المللی در مورد اماکن تاریخی و فرهنگی پایبند است.

موران در پاسخ گفت: مشکل است که توضیح داد چه چیزی در این دولت واقعی است؛ به یاد آورید زمانی که نازی‌ها در حال ترک پاریس بودند، هیتلر فرمان تخریب برج ایفل را می‌داد.

وی افزود: اماکن فرهنگی و تاریخی در ایران همچون اصفهان و دیگر مناطق فرهنگی، گنیجینه‌های جهانی از دوران گذشته به شمار می‌روند. هدف قرار دادن امکان فرهنگی و تاریخی یک جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

این کارشناس امور بین‌الملل در بخش دیگری از سخنان خود به سی‌ان‌ان گفت: اکنون با این اقدام ترامپ، نه فقط همه درجه داران، ژنرال‌ها و دریاسالارهای آمریکایی نگران اقدام تلافی‌جویانه ایران به دلیل ترور ژنرال قاسم سلیمانی هستند بلکه کارکنان و خانواده‌های آنان نیز نگران هستند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه 8  نفر دیگر بامداد روز جمعه (13 دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند.1302*