چهار اثر تاریخی ‌فرهنگی کرمان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰:۰۰ 5 سال پیش

چهار اثر تاریخی ‌فرهنگی کرمان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

عصر سفر- به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نشست شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیر منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهار اثر از این استان به ثبت ملی رسید.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصرسفر» به نقل از ایرنا، فریدون فعالی روز شنبه  افزود: محوطه تاریخی کوه بی‌بی‌دن سیرجان، بنای مسجد و دیوان خانه حسین خانی گلزار(بردسیر)، قنات حجت‌آباد عنبرآباد و حمام تاریخی هوتک(کرمان) در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

وی تصریح کرد: قدمت آثاری که از استان کرمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده  به دوره پیش از تاریخ و تاریخی، اوایل قاجاریه و صفویه بازمی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: همچنین در این جلسه بافت تاریخی محله کورمویه شهر هنزا شهرستان رابر نیز واجد ارزش تاریخی ‌فرهنگی شناخته شده است

وی با بیان اینکه در جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول کشور نیز خانه پدری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز واجد ارزش تاریخی شناخته شد تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمادگی دارد با موافقت مالکان، این خانه تاریخی را به موزه تغییر کاربری دهد.

استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می شود.