جزئیات اختصاص سوخت به کارگاه‌های صنایع‌دستی اعلام شد

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰ 5 سال پیش

توسط وزارت میراث فرهنگی؛

جزئیات اختصاص سوخت به کارگاه‌های صنایع‌دستی اعلام شد

عصر سفر- وزارت میراث فرهنگی جزئیات اختصاص سوخت به کارگاه‌های صنایع‌دستی را اعلام کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، وزارت میراث فرهنگی به‌تازگی جزئیات اختصاص سوخت به کارگاه‌های صنایع‌دستی را اعلام کرده که براین اساس به کارگاه‌هایی که لوله‌کشی گاز ندارند، سوخت گرمایشی داده می‌شود.

این کار منوط به این است که مشخص شود رشته‌های صنایع‌دستی هرکدام چه سوختی و به چه مقدار نیاز دارند. در این راستا مقرر شد دفتر فناوری اطلاعات وزارت میراث فرهنگی این اطلاعات را روی سامانه‌ای که منتج به صدور مجوزهای صنایع‌دستی می‌شود، وارد کند؛ همچنین یک وب‌سرویس برای ارتباط مشترک وزارتخانه با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فراهم شود.

در همین‌راستا برای برخی کارگاه‌ها مثل سفالگری و شیشه‌گری سنتی و رشته‌های مشابه، «سوخت پروسه تولید» تخصیص پیدا کرد و برای بعضی از رشته‌ها سوخت فرآیندی مانند باتیک و چاپ قلمکار در نظر گرفته شد. معاونت صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در سال‌های پیش در یک اقدام خودجوش این سهمیه را برای باتیک‌کاران شهر اسکو از طریق وزارت محترم صمت تأمین می‌کرد.

در حال حاضر، معاونت‌های صنایع‌دستی 31 استان به‌عنوان ناظر بر این موضوع معرفی شده‌اند تا متقاضی وقتی به سامانه تجارت آسان مراجعه و ثبت‌نام می‌کند، با تأیید معاون صنایع‌دستی استان به سامانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی معرفی و سوخت به آنها بر اساس این تأییدیه تخصیص داده شود. این سوخت فقط سوخت مایع یعنی نفت و گازوئیل است و ارتباطی به سوخت بنزین خودرو ندارد.

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از ابتدای بهمن 98 با مراجعه به سامانه الکترونیک ذکرشده، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.