بحران ۷۳۷ مکس برای بوئینگ ۲۰ میلیارد دلار آب می‌خورد

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳:۰۰ 5 سال پیش

بحران ۷۳۷ مکس برای بوئینگ ۲۰ میلیارد دلار آب می‌خورد

عصر سفر- هزینه‌های بوئینگ با تداوم بحران 737 مکس و تداوم کنار گذاشتن این هواپیما توسط ایرلاین‌های جهان، به شدت رو به افزایش است. پرفروش‌ترین هواپیمای این شرکت حالا 11 ماه است که زمین‌گیر شده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، هزینه‌های بوئینگ، غول هوافضای آمریکا، با تداوم بحران 737 مکس و تداوم کنار گذاشتن این هواپیما توسط ایرلاین‌های جهان، به شدت رو به افزایش است. پرفروش‌ترین هواپیمای این شرکت حالا 11 ماه است که زمین‌گیر شده است.

زمین‌گیر شدن جهانی این هواپیما 1 میلیارد دلار به درآمدهای شرکت‌ها آسیب رسانده است و بیش از 7 میلیارد دلار از درآمد بوئینگ کاسته است. بوئینگ در ماه جولای 5.6 میلیارد دلار برای جبران ضرر ایرلاین‌ها از زمین‌گیر شدن هواپیما خسارت پرداخت کرد. این شرکت در 29 ژانویه گزارش درآمد کامل خود از سال 2019 را ارائه خواهد کرد. برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند ضررهای بوئینگ در ارتباط با این مدل هواپیمای خود همچنان ادامه داشته باشد.

رون اپستین، تحلیل‌گر هوافضا در بانک آمریکا مریل لینچ در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: پرداخت غرامت بوئینگ از این هم بیشتر خواهد شد. طبق محاسبات من هزینه کامل زمین‌گیر شدن این هواپیما برای بوئینگ 20 میلیارد دلار خواهد شد. البته این در حالی است که هواپیماها طبق برنامه در ژوئن یا جولای به خدمت بازگردند. حدود 40 درصد سود شرکت در سال گذشته مربوط به هواپیمای 737 مکس بود.

تحلیل‌گر هوافضای بانک جفریز، شیلا کاهیااقلو، این هفته گفت: هزینه‌های پرداختی بوئینگ بابت غرامت از زمین‌گیر شدن هواپیما تا 11 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. من فرض می‌کنم که این هواپیماها در ماه آوریل به خدمت بازگردند.