آسمان تهران چهار روز آینده برفی است

سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳:۰۰ 5 سال پیش

برف و باران در کشور و موج سرما از جمعه

آسمان تهران چهار روز آینده برفی است

عصر سفر- مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش برف از فردا شب در پایتخت آغاز می‌شود، گفت: از روز جمعه کاهش دما در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌مصرف بهینه انرژی در مصارف خانگی و صنعتی در دستور کار باشد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: از امروز تا یکشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور شاهد بارش‌های مناسب و ناپایداری جوی هستیم.

وی افزود: با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در 24 ساعت آینده، بارش برف و باران در استان‌های کرمانشاه، همدان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان و برخی مناطق اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در 24 ساعت آینده در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان و همچنین سواحل خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا سامانه بارشی در غرب و جنوب‌غرب کشور تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها به دامنه‌های البرز و مرکز کشور نیز کشیده می‌شود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه سامانه بارشی در شرق و جنوب کشور فعال خواهد بود و اواخر وقت پنج‌شنبه از نوار شرقی کشور خارج می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز پنج‌شنبه در اغلب مناطق کشور آسمان ابری و بارانی است که در این روز بارش‌ها در جنوب کشور و شرق شدت بیشتری دارد.

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز جمعه سامانه بارشی دیگری از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش در سواحل غربی خزر، غرب و شمال‌غرب کشور و دامنه‌های البرز خواهد شد.

وی بیان کرد: روز جمعه ‌کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دما ‌در بسیاری از استان‌های کشور خواهیم داشت، بنابراین افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌مصرف بهینه انرژی در مصارف خانگی، اداری و صنعتی در دستور کار باشد.

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه هفته آینده غیر از جنوب و جنوب‌شرق، در اغلب مناطق بارش داریم، همچنین کاهش محسوس دما از شنبه در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز پنج‌شنبه شرق خلیج‌فارس و دریای عمان و روز جمعه دریای خزر مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت با بیان اینکه تا چهار روز آینده کمینه دمای تهران زیر صفر است، گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، در برخی ساعات مه‌آلود و اوایل شب بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و فردا شب در تهران بارش برف داریم، همچنین روز پنج‌شنبه در تهران بارش برف خواهیم داشت و روز جمعه نیز آسمان تهران ابری با بارش برف پیش‌بینی می‌شود و این شرایط در روز شنبه نیز حاکم است و بارش برف و سپس کاهش دما را شنبه در پایتخت خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 5 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.‌

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود؛ همچنین فردا در 21 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.