جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴:۰۰ 5 سال پیش

از شمال تا جنوب برای سفر زمستانی در کشور ۴ فصل ایران

عصر سفر-در ایران جا‌های زیادی وجود دارد که در زمستان تماشایی‌اند، از جنوب ایران که از سرما در امان است تا مناطقی که یکدست سفید می‌شوند.

سرویس : عمومی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، تقریبا بیشتر افراد تابستان و بهار را به عنوان بهترین فصل های سفر انتخاب می کنند و همه برنامه ریزی های سفر خود را به بهار و تابستان اختصاص می دهند. اما بهتر است بدانید که در کشور چهار فصلمان، مناطق بسیار زیبایی وجود دارد که به عنوان بهترین مکان برای سفر داخلی در زمستان اند و شاید در دیگر فصل های سال جذابیت آن چنانی برای سفر نداشته باشند. درادامه شما را   با بخشی از مکان های دیدنی ایران زیبا برای سفر در زمستان  آشنا خواهیم کرد.

سفر در زمستان به شمال ایران
با وجود آن که در فصل زمستان مناطق شمالی ایران دارای سرمای زیادی است، ولی با این حال اگر کمی صبور باشید و سرمای هوا را تحمل کنید، می توانید یک سفر عالی را برای خود رقم بزنید. استان مازندران یکی از مناطق شمالی ایران است که می توانید تفریحات زمستانی فراوانی را در آن جا تجربه کنید. کوه پیمایی، دامنه پیمایی، برف بازی، پیست اسکی، تله کابین و ... از تفریحاتی هستند که به راحتی نمی توان از کنار آن ها گذشت. همچین تالاب ها، آب بندها، شالیزارها، سدها، دریاچه ها و نواحی ساحلی دریای مازندران هر سال میزبان گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر و بومی است که از مناطق سردسیر سیبری روسیه برای گذراندن زمستان به مازندران می آیند. قطعا تماشای این صحنه های زیبا بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود.

همان طور که گفتیم مناطق کوهستانی شمال ایران از بهترین نقاط برای برف بازی های زمستانی است که قطعا سفر شما را بسیار خاطره انگیز خواهد کرد. در سفرهای زمستانی خود به شمال، بازدید از بازارهای محلی و هفتگی را فراموش نکنید؛ چرا در فصول سرد این بازارها کماکان رونق دارند و محصولات ویژه زمستان را با بهترین کیفیت می توانید در این بازارها تهیه فرمایید.

در پایان باید بگوییم که اگر در هر کدام از چهار فصل سال به شمال ایران سفر می کنید، باید بدانید که همه این فصول زیبایی های خاص خود را دارند. پس بهار و تابستان و یا پاییز و زمستان هر کدام می تواند خاطراتی خوش را در ذهن شما شما به ثبت برساند. فقط کافی است زیبایی های هر فصل بشناسید و بدانید که کدام مقصد را برای خود انتخاب نمایید.

سفر به پایتخت
یکی از جاهای دیدنی تهران و مکانی زیبا و تفریحی در نزدیکی تهران در روستای توریستی شمشک که در سال 1337 مورد بهره برداری و در سال 1375 با اصلاحاتی که به عمل آمد، از سوی فدراسیون جهانی اسکی به عنوان پیست بین‌المللی شناخته شد و دومین پیست بزرگ کشور میباشد.

آدرس :امتداد جاده فشم به میگون، روستای شمشک

دریاچه تار در زمستان

اگر شما از آن دسته از گردشگرانی هستید که به بازدید از جاذبه‌های گردشگری طبیعی علاقه دارید. دریاچه تار در نزدیکی شهر تهران یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که برای دسترسی به این مکان سفری 2 ساعته را در پیش خواهید داشت که البته ارزشش را دارد. در فصل زمستان این مکان بسیار سرد است و باید با تجهیزات کامل به آن سفر کرد.

سفر به خراسان

برخلاف طرز فکر بسیاری از افراد که فقط به قصد زیارت به مشهد سفر می کنند، این شهر زیارتی دارای جاذبه های توریستی بسیاری است، همانند آبشار آبگرم مشهد که برای زمستان بهترین مقصد سفری است. آبشار آبگرم تنها آبشار ایران است که آب گرمی دارد و دمای آن به حدود 40 درجه هم می رسد. این آبشار در حدود 5 کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری و در نزدیکی روستای آبگرم قرار دارد.

از اولین و مهمترین جاهای دیدنی در مشهد حرم امام رضا(ع) است.  به گفته برخی از منابع تاریخی مکانی که پیکر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، هشتمین امام ما شیعیان در آن به خاک سپرده شده است، روستای کوچکی در نزدیکی شهر توس به نام سناباد بوده است. بعد از ساختن حرم امام رضا(ع) در این روستا، شهری در اطراف حرم ساخته شد که این شهر همان مشهد معروف خودمان است. حرم امام رضا(ع) از مهم ترین بناهای تاریخی و مذهبی ایران در مشهد به شمار می رود که هر سال 20 میلیون زائر  از سراسر کشور و جهان برای زیارت آن به مشهد مقدس سفر میکنند.  به محدوده دفن امام رضا(ع) و ساختمان های اطراف آن در شهر مشهد حرم گفته میشود که این ساختمان ها شامل حرم، گنبد، گلدسته ها، صحن ها، ایوان ها، رواق ها و بست ها می باشد.

سفر به کویر
به جرات کویر نایبند در لیست بهترین مقاصد سفری زمستان و پاییز قرار دارد. این روستای زیبا در فاصله 225 کیلومتری طبس قرار دارد و در مسیر حرکت به سوی راور، در استان کرمان قرار دارد. روستای نایبند در فاصله اندکی از کویر لوت قرار دارد و سرسبزی و فضای موجود در آن ترکیبی بسیار زببا در کنار کویر به وجود آورده است.

سفر به جنوب:

قشم هم مثل کیش در زمستان مامن امنی است برای آنهایی که می‌خواهند از سرمای هوا به دور باشند. بهترین وقت سفر به قشم، جزیره شگفتی‌ها از اوایل آبان تا فروردین است. در این ماه‌ها به اندازه کافی وقت هست که به همه جاهای دیدنی سرک کشید. تنگه چاهکو، دره ستارگان، جنگل حرا و دره تندیس‌ها از جاهایی است که در سفر به قشم باید حتما ببینید. همچنین اگر در زمستان به قشم سفر کنید شانس خوردن یکی از خوش بوترین و خوشمزه‌ترین میوه ها را دارید. گوآوا میوه‌ای است که از آذر تا اسفند میتوان در بندرعباس که ایستگاه اصلی سفر به قشم است، پیدایش کرد. جنوبی‌ها به گوآوا زیتون می‌گویند.

جزیره هرمز

جزیره هرمز به خاک قرمزش رنگش معروف است، خاکی که ترکیب بی‌نظیر و نابی را با آبی دریا به وجود آورده و خودش بهترین سوغات است. در جزیره هرمز دیدن جاهایی مثل دره مجسمه‌ها، جزیره بکر مفنق، دره رنگین کمان و تنگه هرمز را که جایی است بی‌نظیر را نباید از دست داد. جایی که از بالای پرتگاه میتوان رفت و آمد  کشتی‌ها را که حالا به صورت نقطه‌هایی بسیار کوچک درآمده‌اند دید.

مطالب مرتبط