سفر به هند: یک انتخاب فوق العاده در نوروز ۹۹

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷:۰۰ 5 سال پیش

سفر به هند: یک انتخاب فوق العاده در نوروز ۹۹

عصر سفر- چرا برای سفر همان مقاصد همیشگی را انتخاب کنیم؟

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، چرا برای سفر همان مقاصد همیشگی را انتخاب کنیم؟ بخصوص طی تعطیلات نوروز که آنقدر زمان داریم تا بتوانیم یک ماجراجویی تمام عیار را پشت سر بگذاریم یا یک تا دو هفته را به بازگرداندن آرامش از دست رفته‌ مان اختصاص بدهیم.  همین که به تعطیلات نزدیک می شویم، راه ها به سمت شمال قفل می شوند تا ساعت ها در ترافیک سفر گیر کنیم! اما شهرها و کشورهایی هستند که با صرف کمی هزینه بیشتر، قطعا ارزش بازدید و کسب یک تجربه خارق العاده را دارند. پس چرا دوباره همان مقاصد همیشگی را انتخاب کنیم؟! گفتنی است، در سفر به این مقاصد، استفاده از خدمات شرکت های باتجربه و با سابقه یک انتخاب کاملا هوشمندانه به نظر می رسد.

هند کشوری است که در فاصله ای نه چندان دور از کشورمان قرار گرفته است. این شبه جزیره که با چین و پاکستان همسایه شده، با ترکیب بی نظیری از سنت و مدرنیته در کنار آرامش و شلوغی یکی از سرزمین های منحصر به فرد در جهان است. از بازارهای شلوغ و رنگارنگ گرفته تا کاخ های مجلل و حیات وحش کمیاب، همه و همه شما را مانند یک آهن ربای قدرتمند به خود می کشانند تا این سرزمین 72 ملت را از نزدیک مشاهده گر باشید. از جاذبه های این کشور که با شهرت بین المللی شما را به هند می کشاند، بی شک تاج محل است. بیهوده نگفته اند که هندی ها بسیار رمانتیک و احساساتی هستند! این بنای زیبای عظیم یادبود عشق بی پایان پادشاه هندی، جهان شاه به ملکه اش ساخته شده است. تاج محل، حاصل ترکیب معماری ایرانی-هندی است و به سنگ مرمر مزین شده تا زیبایی و ابهت آن چندین برابر شود. این بنای عظیم در سال 1983 به ثبت جهانی رسیده است و اکنون یکی از عجایب هفتگانه جهان به حساب می آید.

از سوی دیگر، شهرهایی مانند جیپور نیز در این کشور از اهمیت زیادی برخوردارند که با سازه های زیبا و بی نظیرشان شهره جهانیان شده اند؛ شهری که به شهر صورتی در جهان معروف است. تنها کافی است تا تصمیم به سفر بگیرید و تور هند را از مجموعه های گردشگری معتبر سفارش دهید تا بتوانید این شهر زیبا را از نزدیک ببینید. گفته می شود دلیل نامگذاری این شهر به شهر صورتی، بناهای مختلف و صورتی رنگی است که در جیپور ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری که در تور هند باید حتما ببینید!
هندوستان هفتمین کشور پهناور جهان است که با بهره بردن از کوه های زیبا و مرتفع هیمالیا تا مناطق گرمسیر کرالا می تواند انواع و اقسام گردشگران را با سلایق مختلف به خود بکشاند. یکی از شهرهایی که حتما پس از خرید بلیط هواپیما هند باید به آن سر بزنید، دهلی نو است. این شهر که پایتخت هندوستان محسوب می شود، به خاطر معماری انگلیسی اش که نتیجه سال ها استعمار این کشور بوده معروف شده و هم اکنون در درون شهر امروزی دهلی قرار گرفته است. این بخش از دهلی با قدمتی بیش در 5000 سال در کنار شهرهایی چون دمشق و بنارس از قدیمی ترین شهرهای جهان به حساب می آمد. در نتیجه، در این منطقه می توانید بافت درهم تنیده ای از فرهنگ ها، اقوام گوناگون و اماکن تاریخی را مشاهده کنید. دیدنی ها در این شهر بسیار است اما از معروف ترین آن ها می توان به قلعه سرخ، مسجد جامع دهلی، درگاه نظام الدین، بنای یادبود گاندی، دروازه هند و موزه ملی اشاره کرد. اگر هم به دنبال طبیعت گردی در این کشور کهن هستید، پارک های ملی از جمله پارک ملی

به جرات می توان گفت که این پارک یکی از زیباترین و نایاب ترین مناظر محیط زیستی را در خود جای داده است. در پاک ملی کانها می توانید شاهد ببرها، جنگل های باشکوه و دشت های فراخ بی انتها باشید. در بخش دیگری از کشور هندوستان، علاقمندان به تاریخ بشری می توانند آثاری به جا مانده از انسان ها در قرن دوم پیش از میلاد مسیح را پیدا کنند. در این مکان که به غارهای آژانتا معروف اند، می توان انواع کنده کاری ها و حجاری های مربوط به انسان هایی را که در آن زمان می زیسته اند را مشاهده نمود. برخی از نقاشی های روی این غارها تا به امروز به خوبی برجای مانده است و داستان های انسان هایی را که در آن زمان زندگی می کرده اند را نقل می کند.

آنچه گفتیم، تنها بخشی از زیبایی ها و جاذبه های بی نظیر و بی پایان کشور هندوستان است. برای سفر به کشور 72 ملت، در این قاره کهن، هیچ انتخابی بهتر از رزرو یک تور مطمئن از شرکت های با سابقه و برتر نیست. برخی از مجموعه های گردشگری، علاوه بر امکان رزرو آنلاین هتل ، تورهای سفر به هند خود را به گونه ای طراحی کرده اند که شما می توانید در طی سفر خود به مهم ترین شهرهای هندوستان از قبیل: جیپور، آگرا و دهلی سفر کنید. این سفرها طوری برنامه ریزی شده اند که بتوانید پس از رزرو تور خود، با خیال راحت به جمع کردن وسایل سفر بپردازید و همه چیز را به آن مجموعه گردشگری بسپارید. بنابراین، برای نوروز امسال تور هند را به خاطر داشته باشید.