ثبت «صفر» سفارش در ماه ژانویه

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴:۰۰ 5 سال پیش

بدترین عملکرد تاریخ بوئینگ؛

ثبت «صفر» سفارش در ماه ژانویه

عصر سفر- غول هوافضای آمریکا، بوئینگ، برای اولین بار در 60 سال اخیر نتوانست در ماه گذشته هیچ سفارشی به دست بیاورد و تنها 13 هواپیما را به مشتریان خود تحویل داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، غول هوافضای آمریکا، بوئینگ، برای اولین بار در 60 سال اخیر نتوانست در ماه گذشته هیچ سفارشی به دست بیاورد و تنها 13 هواپیما را به مشتریان خود تحویل داد. چنین عملکردی نشان از تشدید فشار بحران 737 مکس بر این شرکت دارد.

هواپیماهای تحویل شده شامل 6 جت 787 دریم‌لاینر، 2 جت 777 اس و 767 اس و 3 جت 737 ان‌جی بودند. در ماه ژانویه بوئینگ هیچ هواپیمای مکسی تحویل نداد. این مدل از هواپیما همچنان به دنبال 2 سقوط مرگبار از آنکه منجر به مرگ 346 نفر شد، زمین‌گیر هستند.

در حالی که معمولاً آغاز سال برای هواپیماسازها با یک ماه بسیار کم سفارش همراه است، رقیب اروپایی بوئینگ، ایرباس، توانست 274 سفارش ثبت کند که دو فروش بزرگ آن به ایرلاین‌های آمریکایی بوده است. ایرباس در این ماه 31 هواپیما را به مشتریان خود تحویل داد.

فقدان سفارشات جدید در ماه ژانویه به دنبال ثبت اولین ضرر سالانه بوئینگ از 1997 تا کنون در سال گذشته، اتفاق می‌افتد. این شرکت در سال 2019 با ضرری 636 میلیون دلاری روبرو شد.