تعیین ۳۵ راه روستایی اولویت‌دار در گیلان برای بازگشایی‌‌

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰:۰۰ 5 سال پیش

تعیین ۳۵ راه روستایی اولویت‌دار در گیلان برای بازگشایی‌‌

عصر سفر- معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به تعیین 35 راه روستایی اولویت‌دار در گیلان برای بازگشایی، گفت: 24 راه روستایی از این 35 راه روستایی، باز شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، رضا اکبری امشب در برنامه زنده شبکه خبر در تشریح آخرین وضعیت بازگشایی محورهای روستایی مسدود در استان گیلان، اظهار داشت:‌ پس از باز کردن راه‌های شریانی به سرعت بازگشایی راه‌های روستایی این استان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:‌ تا‌ بعدازظهر امروز همه راه‌های اصلی و فرعی مسدود استان ‌باز شد؛ امروز جلسه مدیریت بحران با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و اولویت ما در بازگشایی راه‌های روستایی، راه‌هایی بود که وزارت نیرو برای اصلاح شبکه برق، نیاز داشت.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه استان گیلان 2900 روستا دارد، افزود: 558 راه روستایی استان به علت بارش برف مسدود شده بود، ما از وزارت نیرو خواستیم چندین روستای با اولویت در راستای اصلاح شبکه برق برای‌ بازگشایی مسیر را به ما معرفی کند که 35 راه روستایی را معرفی کردند و اولویت امروز ما برای بازگشایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تا لحظاتی پیش 24 راه  روستایی مسدود از این 35 راه روستایی باز شد و 11 راه روستایی دیگر باقی مانده است که تا صبح فردا باز می‌شود.

اکبری گفت: از 558 راه روستایی مسدود به علت برف در استان گیلان 300 راه روستایی تاکنون باز شده است و تا فردا 450 راه روستایی باز می‌شود؛ اولویت ما باز کردن 35 راه روستایی مورد تأکید وزارت نیرو است که ادوات و ماشین‌الات سازمان راهداری در این حوزه فعال هستند.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره بازگشایی محورهای مسدود به علت برف در دیگر استان‌های کشور گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دهیاری‌ها برای باز کردن راه‌های روستایی وجود دارد ولی اگر حجم برف زیاد باشد امکانات دهیاری‌ها پاسخگو نخواهد بود.

اکبری با بیان اینکه در اردبیل و خلخال حجم برف بالا بود، ادامه داد: در استان گیلان 350 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در پنج شهرستان لنگرود، رودسر، سیاهکل، لاهیجان و کلاچای مستقر شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا باز کردن همه راه‌های روستایی تا روز شنبه به طول می‌انجامد؟‌ گفت: برخی روستاهای استان گیلان در ارتفاعات چند هزار متری از سطح دریا هستند و برخی مواقع تا 100 کیلومتر جاده پر پیچ و خم کوهستانی دارند که یک دستگاه ماشین راهداری باید با کنار زدن حجم برف‌ها، نسبت به بازگشایی این مسیرها اقدام کند که همین امر موجب زمان‌بر شدن می‌شود.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: ‌روستاهای شهرستان‌های دیلمان یا لنگرود اغلب در ارتفاعات چند هزار متری قرار دارند و دسترسی به آنها از طریق جاده‌ها با این میزان حجم برف، مشکل است.