دریای خزر امروز مواج است

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴:۰۰ 5 سال پیش

دریای خزر امروز مواج است

عصر سفر- یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز دریای خزر مواج است و به تدریج طوفانی می‌شود، احتمال غرق شدن شناورهای سبک وجود دارد و نسبت به بروز طوفان در دریای خزر اخطاریه صادر شده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، «امین حسین نقشینه» روز جمعه گفت: امروز ابتدا در سواحل غربی دریای خزر و سپس در سواحل مرکزی و شرقی این دریا بارش باران خواهیم داشت و در ارتفاعات البرز و شمال شرق، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف رخ می دهد؛ ضمنا امروز برای بخش هایی از شمال غرب بارش پراکنده برف را خواهیم داشت که بعدازظهر از مقدار این بارش ها کاسته می شود.

وی ادامه داد: فردا بارش ها در سواحل شرقی دریای خزر و مناطق شمال شرق تداوم دارد. امروز دریای خزر مواج است و به تدریج طوفانی می شود. احتمال غرق شدن شناورهای سبک وجود دارد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، فردا بارش در سواحل شرقی دریای خزر و مناطقی از شمال شرق تداوم دارد؛ سایر مناطق کشور جوی پایدار خواهند داشت؛ یکشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب بارش های پراکنده برف و باران در شمال غرب کشور آغاز می شود؛ بعدازظهر یکشنبه بر شدت بارش در این مناطق افزوده می شود و گستره بارش ها به مناطقی از غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی کشیده می شود؛ در سواحل غربی دریای خزر هم بارش ها شروع می شود.

نقشینه گفت: دوشنبه بارش برف و باران را در شمال غرب، غرب، ارتفاعات دامنه های زاگرس مرکزی، شمالی، ارتفاعات دامنه های البرز غربی، مرکزی ، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر بارش خواهد داشت. سه شنبه در غرب، دامنه های زاگرس شمالی و مرکزی و به شکل خفیف در برخی مناطق شمال غرب، غرب بارش برف و باران تداوم دارد.

وزش شدید باد در برخی استانهای کشور

وی خاطر نشان کرد: امروز و فردا در استان های البرز، قزوین، تهران، قم، شمال شرق اصفهان، شمال شرق مرکزی، سمنان، شرق یزد و برخی مناطق خراسان رضوی وزش شدید باد را خواهیم داشت که احتمال آسیب رساندن به گلخانه ها و سازهای موقت را دارد؛ فردا در سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی کرمان و مناطقی از هرمزگان وزش شدید باد را خواهیم داشت.

امروز و فردا خلیج فارس مواج و متلاطم است

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز و فردا خلیج فارس به ویژه بخش های مرکزی و شرقی آن مواج و متلاطم می شود و تا فردا کاهش محسوس دما را در استان های سمنان ، خراسان شمالی خواهیم داشت؛ به افرادی که قصد عبور از جاده های کوهستانی گیلان، گلستان و مازندران را دارند، توصیه می شود که حتما به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز باشند. شنبه صبح کاهش محسوس دما و حتی یخبندان را در مناطق سردسیر و کوهستانی نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

نقشیه در مورد هوای پایتخت نیز گفت: بعدازظهر امروز در تهران وزش شدید باد را خواهیم داشت واحتمال آسیب رسیدن به گلخانه ها و سازه های موقت در استان تهران پیش بینی شده است؛ بیشینه دمای مهرآباد 12 و شمیرانات 10 درجه خواهد شد .

وی افزود: سردترین مرکز استان امروز صبح شهرکرد و ارومیه با دمای هفت درجه زیر صفر بوده اند و دمای دیروز بندرعباس به 23 درجه سانتی گراد رسید که گرم ترین مرکز استان کشور محسوب می شود.