پروازها در فرودگاه هیترو لندن متوقف شد

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶:۰۰ 5 سال پیش

پروازها در فرودگاه هیترو لندن متوقف شد

عصر سفر- بروز نقص فنی در سامانه رایانه‌ای فرودگاه لندن (هیترو)، سبب شده در 24 ساعت گذشته ده‌ها پرواز در این فرودگاه با تاخیر مواجه شده و یا لغو شوند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، براساس گزارش رسانه‌ها، دستکم 58 پرواز از صبح امروز (دوشنبه 28 بهمن‌ماه) لغو شده و 30 پرواز دیگر نیز برنامه پرواز خود را لغو کرده‌اند.
دیروز(یکشنبه) نیز 73 پرواز خروجی و 60 پرواز ورودی به هیترو لغو شدند.

در نتیجه این نقص فنی، تابلوی اعلانات فرودگاه و سیستم ثبت مسافران (Check In) دچار اختلال شده و بیشتر پروازهای خطوط هواپیمایی بریتیش ایرویز لغو شده‌اند.
فرودگاه هیترو با صدور بیانیه‌ای از مسافران به دلیل اختلال به وجود آمده عذرخواهی کرد اما اشاره‌ای به دلیل بروز آن نکرد.

هیترو یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود و براساس آمارهای منتشر شده، در سال 2018 میلادی بیش از 80 میلیون مسافر برای جابجایی‌ از این فرودگاه استفاده کرده‌اند.
دو سال پیش، این فرودگاه و « گتویک » که از دیگر فرودگاه‌های اصلی انگلیس به شمار می‌رود، به دلیل پرواز مشکوک هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد)، پروازهای خود را برای ساعت‌های طولانی متوقف کردند. در پی وقوع این رویداد هر دو فرودگاه سامانه مقابله با پرواز پهپادهای اخلال‌گر خریداری کردند.

« بن والاس » وزیر دفاع پیشتر در کسوت معاون امنیتی وزیر کشور درباره ظهور دوباره القاعده هشدار داد و گفته بود که این گروه، قصد دارد حملات سایبری و تروریستی تازه‌ای را علیه فرودگاه‌ها و هواپیماهای مسافربری در سطح اروپا صورت دهد.