پنج هزار ایثارگر به حج تمتع مشرف می‌شوند

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸:۰۰ 5 سال پیش

پنج هزار ایثارگر به حج تمتع مشرف می‌شوند

عصر سفر- پنج هزار ایثارگر بر اساس تفاهم‌نامه تخصیص سهمیه تشرف حج تمتع در سال 1399 میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان حج و زیارت جهت استفاده افراد واجد شرایط به حج اعزام می شوند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، تفاهم‌نامه تخصیص سهمیه تشرف حج تمتع در سال 1399 به بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت استفاده افراد واجد شرایط بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان حج و زیارت به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضای حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اکبر رضایی سرپرست معاونت امور حج و عمره سازمان حج و زیارت رسیده است میزان سهمیه ایثارگران در موسم حج تمتع سال 1399، پنج هزار نفر است.

بر اساس قانون، سازمان حج و زیارت مکلف است هر ساله حدود ١۰ درصد از سهمیه سالانه حج را به خانواده های شهدا و ایثارگران اختصاص دهد.
با برنامه ریزی ها و توافقات با سازمان حج و زیارت، سال گذشته هم  پنج هزار نفر از ایثارگران و خانواده های شهدا به حج تمتع سال 1398 مشرف شدند.

جشن میلاد کوثر در بنیاد برگزار شد

جشن میلاد کوثر به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، با حضور کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساختمان مرکزی بنیاد برگزار شد.

مهدی ریاحی کیا مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی، گرامیداشت حضرت فاطمه زهرا (س) را بر همگان واجب دانست و گفت: اداره کل توسعه منابع انسانی بنیاد مشارکت در برگزاری این گونه مراسم‌ها را افتخار می‌داند.
سرهنگ فریبرز خزایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد نیز در این مراسم با بیان اینکه مرکزیت خلقت عالم حضرت فاطمه زهرا (س) است گفت: راهگشای تمام امور مادی و معنوی انسان‌ها اهل بیت (ع) هستند و خداوند به زندگی افراد حاضر در بزرگداشت ائمه اطهار (ع) برکت روزافزون خواهد داد.
وی افزود: هیچ چیزی در عالم خلقت قابل مقایسه با محبت مادر به فرزند نیست امیدواریم همه از محبت و عنایت حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی بهره‌مند شویم.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه همبستگی اجتماعی و انفاق خاطرنشان کرد: امروز همه به این مقوله‌ها نیاز داریم، به ویژه در شرایطی که دشمنان نشاط و بالندگی ملت ایران را نشانه گرفته‌اند.
در این مراسم نرگس جلیلی مشاور امور بانوان شاهد و ایثارگر بنیاد از 12 نفر از بانوان فرهیخته پایگاه‌های بسیج بنیاد تقدیر کرد.