میرجاوه با دمای ۳۴ درجه گرمترین شهر کشور در شبانه روز گذشته

پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲:۰۰ 5 سال پیش

میرجاوه با دمای ۳۴ درجه گرمترین شهر کشور در شبانه روز گذشته

عصر سفر- معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته میرجاوه در جنوب شرق زاهدان با دمای 34.2 درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، محمود دیانتی اظهار داشت: با تشدید جریانات جنوبی در شبانه روز گذشته و تشدید روند افزایش دما در استان، بیشینه دمای میرجاوه در جنوب شرق شهرستان زاهدان به34.2 درجه سلسیوس رسید و گرمترین شهر کشور شد.

وی افزود: پس از میرجاوه راسک و شهداد با دمای 34، ایرانشهر 33.7، قصرقند 33.2 و زهک با دمای 32.1 گرمترین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته بودند.


معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی از امروز روند کاهش موقتی دما ابتدا در شمال استان و سپس در سایر نواحی مرکزی استان آغاز می شود.


دیانتی گفت: پیش بینی می شود دمای هوای استان بین 7 تا 12 درجه سلسیوس کاهش یابد و مجدد از روز شنبه روند افزایش دما در استان حاکم شود.


وی در ادامه به وزش بادهای شدید جنوبی در استان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود امروز وزش بادهای جنوبی فعال در نواحی مرکزی استان فروکش کند.


این مسئول خاطرنشان  کرد: وزش بادهای شدید و سرد شمالی در شمال استان نیز آغاز شده که  سبب کاهش دید افقی در این نواحی شده است.