تغییر برنامه پروازی یک شرکت هواپیمایی امارات در ایران

پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۰۰ 5 سال پیش

تغییر برنامه پروازی یک شرکت هواپیمایی امارات در ایران

عصر سفر- شرکت هواپیمایی « فلای دبی » امارات امروز (پنجشنبه 8 اسفندماه) اعلام کرد، پروازهایش به پنج شهر ایران شامل تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و لار را به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت به حالت تعلیق در آورده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا،  این شکرت همچنین پروازهایش از و به مقصد بحرین را تا فردا (جمعه 9 اسفند) متوقف کرد.

با وجود تصمیم شرکت‌های هواپیمایی امارات، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی شامگاه گذشته (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای از رایزنی‌های فراوان با مسئولان اماراتی برای بازگرداندن هموطنانمان به کشور خبر داد.
در این بیانیه آمده است: متاسفانه در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و بویژه منطقه غرب آسیا، دولت امارات اقدام به توقف یکباره و از پیش اعلام نشده پروازها به ایران و بالعکس و همچنین ممنوعیت ورود و خروج کشتی‌های مسافری و باری کرده است.

در همین حال «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به توقف یکباره پروازهای امارات به کشورمان و بالعکس گفت: تمامی تلاش خود را برای رفع مشکل بکار گرفته ایم  و امیدواریم با هماهنگی تمامی  دستگاههای ذیربط، تسهیلات مورد نیاز را برای بازگشت هموطنان عزیزمان به کشور فراهم سازیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره توقف یکباره و از پیش اعلام نشده پروازهای امارات به کشورمان و بالعکس که سبب شد برخی از هم‌میهنان برای بازگشت به کشور دچار مشکلاتی شوند، اظهار داشت: تلاش‌ها و پیگیری‌های بی‌وقفه‌ای از سوی وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های ایران در ابوظبی و دبی با مسئولان ذیربط سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت امور خارجه و سفارت امارات در تهران برای کسب مجوز پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی انجام شده است.
موسوی افزود: براساس آخرین اطلاعات، موافقت اصولی برای ارائه مجوز پروازها صادر شده و بزودی پروازهای مربوطه انجام خواهد گرفت. 

روابط عمومی هواپیمایی «هما» نیز سه‌شنبه‌شب با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که در پی شیوع ویروس کرونا در برخی از نقاط کشور، سازمان هواپیمایی کشوری امارات همه پروازهای این شرکت از تهران و سایر ایستگاه‌های پروازی به دبی و بالعکس را متوقف کرد.