تردد در آزادراه تهران شمال امکان پذیر شد

جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰ 5 سال پیش

تردد در آزادراه تهران شمال امکان پذیر شد

عصر سفر- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به علت مسدود شدن آزادراه تهران-شمال گفت: از امروز تردد در این آزادراه امکان‌پذیر شده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه از صبح امروز قطعه اول آزادراه تهران-شمال بازگشایی شده است، گفت: در روز‌های گذشته به دلیل مسدود شدن جاده چالوس این محور هم مسدود شده بود، اما هم اکنون مشکلی در تردد خودرو‌های سواری تا شهرستانک وجود ندارد.

خادمی درباره چرایی مسدود شدن این قطعه گفت: علت مسدود شدن این محور تنها به دلیل بسته بودن جاده قدیم چالوس بود و باید گفت که هم اکنون هیچ مشکلی برای تردد مسافران وجود ندارد.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: در صورت مساعد بودن هوا امکان تردد از این قطعه آزادراه از روز پنجشنبه وجود داشت، اما به دلیل آن که جاده قدیم چالوس به دلیل بارش‌های سنگین برف و کولاک بسته شده بود امکان ورود به این محور وجود نداشت.

خادمی یادآور شد: هم اکنون امکان تردد در این آزادراه وجود دارد و مسافران می‌توانند ظرف مدت 20 دقیقه از انتهای آزادگان تا شهرستانک برسند.

گفتنی است، روز ششم اسفندماه قطعه اول آزادراه تهران-شمال؛ مسیر انتهای آزادگان تا شهرستانک با حضور آقای روحانی رئیس جمهور به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید. در این مراسم مقرر شد تا عبور و مرور خودرو‌ها در این آزادراه از هشتم اسفند آغاز شود، اما به دلیل مسدود شدن جاده چالوس امکان تردد در آن وجود نداشت.

قطعه اول آزادراه در مسیر 65 کیلومتری تهران تا شمال را کوتاه می‌کند و زمان رسیدن به چالوس را حدود نیم ساعت کاهش می‌دهد این آزادراه شامل 22 تونل به طول 1400 متر در مسیر رفت و برگشت است و حدود 26 دستگاه پرس لوله 4600 متری دارد. همچنین مسافران عوارضی که باید برای این مسیر پرداخت کنند در روز‌های عادی 20 هزار تومان و در روزهای پرترافیک و پرتردد 30 هزار تومان است.

طبق دستور رئیس جمهور قطعه دوم این آزادراه از شهرستانک تا پل زنگوله و یک لاین از این آزادراه، باید تا سال 1400 ساخته شود و در روز‌های گذشته تمامی ماشین آلات و تجهیزات به قطعه دوم منتقل شده است.