مستندسازی تپه‌ها و محوطه‌های شناسایی شده در جنوب کرمان

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲:۰۰ 5 سال پیش

مستندسازی تپه‌ها و محوطه‌های شناسایی شده در جنوب کرمان

عصر سفر- هیئت مشترک باستان‌شناسی ایران و آلمان در ششمین فصل از پژوهش‌های باستان‌شناسی جنوب استان کرمان به مستندنگاری تپه‌ها و محوطه‌های شناسایی شده در پنج فصل گذشته می‌پردازند.

سرویس : اخبار

به گزارش  پایگاه خبری«عصرسفر»  به نقل از ایلنا، نادر علیداد سلیمانی (سرپرست ایرانی هیئت باستان شناسی) با اعلام خبر مستندسازی تپه‌ها و محوطه‌های شناسایی شده در جنوب کرمان، گفت: در پنج فصل پژوهش‌های باستان‌شناسی صورت گرفته بخش عظیمی از این حوزه مورد مطالعه قرار گرفته است.

او حاصل فعالیت باستان‌شناسان ایرانی و آلمانی را شناسایی 274تپه، محوطه و ابنیه تاریخی اعلام کرد و افزود: قدیمی‌ترین استقرارهای مشاهده شده به دوره نوسنگی تعلق دارد که تا ادوار مختلف اسلامی تداوم دارد.

این باستان شناس تصریح کرد: حوزه مورد مطالعه این هیئت در برگیرنده 7شهرستان جنوبی استان کرمان شامل جیرفت ، کهنوج ، عنبرآباد ، فاریاب ، رودبار ، قلعه گنج و منوجان است.

علیداد سلیمانی شهرهای یاد شده را واقع در حوزه‌های فرهنگی هلیل رود دانست و گفت: این بخش از استان کرمان از غنای فرهنگی تاریخی قابل توجهی برخوردار است.

وی در پایان با بیان اینکه مجوز ششمین فصل بررسی باستان‌شناسی جنوب استان کرمان توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است، تصریح کرد: این پروژه با همکاری پرفسور فلزنر سرپرست آلمانی هیئت باستان‌شناسی از دانشگاه توبینگن در حال انجام است.