آسمان صاف در اغلب مناطق کشور از ۱۷ اسفند

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳:۰۰ 5 سال پیش

آسمان صاف در اغلب مناطق کشور از ۱۷ اسفند

عصر سفر- مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه 15 و 16 اسفند غلظت آلایندهای جوی در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، صادق ضائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی مناطق کرمان بارش برف و باران ادامه دارد.

وی افزود: پنج‌شنبه و جمعه 15 و 16 اسفند در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است و دما افزایش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: اواخر وقت جمعه 16 اسفند افزایش ابر و بارش پراکنده در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور داریم.

ضیائیان افزود: روز شنبه 17 اسفند این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و جنوب غرب تقویت می‌شود و به تدریج از بعدازظهر شنبه و شنبه شب در سواحل غربی خزر و دامنه‌های مرکزی البرز واقع در استان‌های تهران، قزوین و البرز بارش باران، رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه 15 و 16اسفند در شهرهای صنعتی غلظت آلاینده‌‌های جوی افزایش می‌یابد.

ضیائیان اظهار داشت: روز شنبه 17 اسفند گردوخاک و وزش باد شدید در استان‌های ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد:‌ آسمان تهران روز پنج‌شنبه 15 اسفند صاف پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 16 و 5 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در تهران جهت باد جنوب غربی و سرعت آن 10 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در تهران بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 29درصد است.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.