يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶:۰۰ 5 سال پیش

تاثیر «کرونا» بر گردشگری به روایت تصویر

عصر سفر-از مردم بسیاری از نقاط جهان خواسته شده تا از حضور در مکان‌های پرجمعیت خودداری کنند، سفرهای خود را به حداقل برسانند و حتی از خانه وظایف محل کار را انجام دهند، تا به کنترل شیوع ویروس «کرونا» کمک کنند؛ حالا مقایسه تصویرهای اخیر و پیش از شیوع ویروس «کرونا»، تاثیر شیوع این ویروس را بر نقاط مهم گردشگری جهان نشان می‌دهد.

سرویس : عمومی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، از زمان شیوع این ویروس شمار بازدیدکنندگان برخی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری اروپا و سایر نقاط جهان با کاهش چشمگیر مواجه شده است و یا برخی از این مقصدها به طور کامل تعطیل شده‌اند.

«سی ان ان» و سایر رسانه‌ها اقدام به انتشار تصویرهایی از جمله تصویرهای ماهواره‌ای قبل و بعد برخی از مهمترین مقصدهای گردشگری جهان کرده‌اند.

میدان «دل دومو» یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی «میلان» محسوب می‌شود که هر ساله حدود 5 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

«پله‌های اسپانیایی» واقع در «رم» که در فهرست میراث جهانی «یونسکو» به ثبت رسیده‌اند سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به  این شهر می‌کشاند. تعداد بازدیدکنندگان این مکان به اندازه‌ای زیاد است که در آگوست 2019 برای افرادی که روی این پله بنشینند 278 دلار جریمه نقدی تعیین شد.

در ژاپن، تفرجگاه «دیزنی‎‌لند توکیو» و «دیزنی سی توکیو» به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس «کرونا» تعطیل شدند و تاریخ پانزدهم مارس برای بازگشایی ‌آن‌ها تعیین شده است.

میدان «تیان‌آنمن» واقع در «پکن» با وجود ابینه مهم تاریخی از  نقطه‌های مهم گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط