مردم از سفر به استان‌های شمالی خودداری کنند

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹:۰۰ 5 سال پیش

نماینده مردم آمل در مجلس؛

مردم از سفر به استان‌های شمالی خودداری کنند

عصر سفر- نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه امکانات بهداشتی در استان مازندران حتی جوابگوی نیاز مردم بومی هم نیست از مردم خواست تا برنامه سفر خود را به زمان دیگری موکل کنند تا در شرایط آرام مردم مازندران از آنان میزبانی کنند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به ضرورت اعمال محدودیت در مسیهای منتهی به شهرهای شمالی برای جلوگیری از ورود مسافران، گفت: از مردم عزیز درخواست می‌کنم به شهر‌های شمالی کشور مسافرت نکنند چرا این سفرها نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه دردی را بر آلام مردم اضافه می‌کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم قبل از سفر باید از امکانات رفاهی و بهداشتی مقصد خود با خبر باشند، افزود: هیچ کس از ابتلا به بیماری کرونا مصون نیست بنابر این هر کسی که به توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر رعایت اصول بهداشتی عمل نکند، به آن مبتلا می‌شود.

امکانات بهداشتی جوابگوی نیاز مردم بومی نیست

یوسفیان ملا، افزود: قبل از سفر باید در نظر بگیریم که آیا در شهرهای شمالی امکانات بهداشتی و درمانی برای مراجعه و بستری احتمالی وجود دارد؟ وزیر بهداشت و درمان به عنوان عالی‌ترین مقام بهداشتی کشور هم اعلام کرده که امکانات درمانی درسطح مازندران اکنون حتی جوابگوی حجم بالای بیماران مازندرانی که به این ویروس مهلک مبتلا و دوران درمان خود را سپری می‌کنند، نیست و مردم با این شرایط وضعیت را برای مردم استان سخت‌تر نکنند.

کمبود اقلام بهداشتی در استان مازندران محسوس است

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: در شرایط فعلی مردم بومی مازنداران برای تهیه ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده در حالی با مشکل مواجه هستند که مردم هم به این استان سفر می‌کنند. استان مازندران در ابتدا جزو شهرهای پاک کشور بود که کمترین مورد ابتلا به کرونا را داشت اما  به دلیل ورود مسافران غیر بومی به وضعیت بحرانی رسید.

وی با تاکید بر اینکه استاندار مازندران برای مقابله با کرونا بر اساس برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا عمل کرد، اظهار کرد: از مسافران خواستیم تا به شهرهای خود بازگردند و برنامه مسافرتشان را به زمانی دیگری موکول کنند تا در شرایط آرام مردم مازندران از آنان میزبانی کنند. اما متاسفانه مردم به هشدارها و خواهش‌ها هیچ توجهی نکردند. سفر در این شرایط در درجه اول برای خود مسافران و سپس برای میزبان زحمت و مصیبت است.

حاضر هیچ بیمارستانی در مازندران ظرفیت پذیرش بیمار جدیدی را ندارد

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم برای جلوگیری از ورود مسافران به مازندران خود وارد میدان شده و عکس‌العمل نشان دادند چرا احساس می‌کنند کسی به دادشان نمی‌رسد و امکانات موجود جوابگوی نیاز خود و خانوادشان هم نیست. در حال حاضر هیچ بیمارستانی در مازندران ظرفیت پذیرش بیمار جدیدی را ندارد. از این رو  اگر مسافری دچار مشکل شود، هیچ بیمارستانی تخت خالی برای بستری آن ندارد.

مردم با سفر به استان مازندران مشکلات مردم را بیشتر نکنند

یوسفیان ملا در پایان با تاکید بر اینکه هموطنانی که قصد سفر به مازندران را دارند باید نگرانی مردم استان و میزبانان خود را در این وضعیت شیوع بیماری کرونا درک کنند و به این نگرانی احترام بگذارند تصریح کرد: مازندران و گیلان در شرایط حساسی در مقابله و مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند بر همین اساس نباید با اقدامات غیر منطقی و سفرهای غیر ضروری بر مشکلات مردم مازندران اضافه کرد و به تنش ها دامن زد.

مطالب مرتبط